Marrakech

12 mei 2018 - Marrakesh, Marokko

Zaterdag 12 mei

Gisteravond dus de folklore avond. Om 19.40 in de bus en na ruim een kwartier waren wij bij Chez Ali. De bus voor de deur en werden ontvangen door een gids en veel mannen op paarden. Door de deur stonden trommelaars en wat danseressen ons op te wachten. Na een kleine rondleiding door een piepklein museumpje kwamen we bij een entree waar ook trommelaars en danseressen stonden langs de rand van de piste.  Zo werden we naar het restaurant geleid waar we aan grote ronde tafels kwamen te zitten. Wij zaten met z'n achten en er bij in zat één fles wijn per twee personen. Allereerst soep dat heerlijk smaakte. Daarna een enorme Tajine met daaronder een half lam. Ondertussen dat wij aan het eten waren werden er dansen opgevoerd met trommelaars. Daarna kwam een enorme Tajine met couscous en kip. We zaten heel gezellig en bij het toetje dat uit fruit bestond moesten we opschieten om een knap plaatsje te krijgen bij de paardenshow.Dat is een buitengebeuren en het was prachtig weer dus zaten we prachtig, ik denk dat er wel 500 man zat. Het was ook een prachtige show en het begon met veel paarden die aan kwamen galopperen en allemaal ineens stil stonden en alle ruiters hun geweer afschoten. Daarna nog acrobatische toeren op paarden en een buikdanseres. Als afsluiting alle dansers, trommelaars en bedienden die ook een show weggaven.Dan nog de ruiters die met een geweerschot een einde aan de show maakten, het was een prachtige avond! Het was inmiddels over half twaalf en dan de bus in en naar de camping aar we even voor twaalven arriveerden. Even daarna was het stil op de camping.
Vanmorgen toch weer vroeg wakker en na het ontbijt ben ik en Wil en Carl meegereden met Kees om boodschappen te doen. Bep ging wassen. We wilden naar een Carrefour want daar verkopen ze wijn en de voorraad slinkt en we willen niet droog komen te staan. De Marjane is dichter bij maar verkoopt geen wijn. Het was 14 km en Wil heeft een TomTom en die heb ik geprogrammeerd.
Het was 14 km en aan de andere kant van de stad. Om 9 uur vertrokken en gingen ook nog een stuk door de Medina. Het was nog niet zo druk dus links, rechts, door enkele poorten kwamen we bij de Carrefour. Daar de boodschappen gedaan en de wijnvoorraad geplunderd en Kees zijn auto volgeladen en weer op de camping aan. Het was nu veel drukker en gelukkig is Kees een goede chauffeur en houdt het hoofd koel zodat we ongeschonden weer op de camping aankwamen. Bep had de was aan de lijn hangen en gingen koffie drinken, Kees deed ook een bakkie mee. Eten onder de boom en ook vandaag wordt er van de centrifuge van Corrie weer druk gebruik gemaakt.
Ook Bep gooit er de laatste was in zodat alles weer schoon is, ook het bed want het is weer prachtig weer en de was is zo droog. Ik ga nog even zwemmen en daarna zitten we bij Corrie en Nico. Ook andere reisgenoten komen even informeren hoe het met Corrie gaat. Gaat steeds een beetje beter maar doet nog wel pijn. Ook drinken we daar thee en een glas wijn. Om half zes is er weer een briefing over de rit van morgen die over de bewuste pas gaat van ruim 2200m. Kees heeft ons uitgenodigd om te komen eten, samen met Wil en René. Na de briefing met de stoelen en tafel naar Kees die alle voorbereidingen al had gedaan voor het eten. Had een grote pan en daar een pasta schotel in gemaakt. Flesje wijn mee en heerlijk gegeten en ook gezellig gezeten. Het begon al donker te worden toen we naar de camper terug gingen. Dan de boel opruimen omdat we morgen weer een reisdag hebben en niet te laat willen vertrekken.

1. Diane Honingh:
    12 mei 2018
    Jeetje wat een mooie avond was dat. En zo gezellig met elkaar eten! Had vanavond ma op de app gesproken en ze vertelde ook al dat het zo gezellig was.
    Nou, succes morgen, goede reis. Doe voorzichtig en laat even weten als jullie aan de andere kant zijn. X