Tanger

1 juni 2018 - Tanger, Marokko

Vrijdag 1 juni

Gisteravond lukte het in eerste instantie niet om de foto's weg te sturen, nog naar voren geweest om het weg te sturen maar nee, het was te langzaam en zou te lang duren. Maar een uur later wel 4G en toen ging het wel.
Vanmorgen weer vroeg er uit, 7 uur, en na de ochtendverplichtingen gaan eten en de camper weer reisklaar maken.
Mooi weer, zon en blauwe lucht.
Om 8.50 van de camping vertrokken en via de steile helling weer naar beneden naar de rotonde waar we op de N2kwamen. Een mooie nieuwe weg met vier banen. Maar deze weg is nog niet klaar, en gaat over in weer twee banen met een niet al te goed wegdek maar wel door een prachtig landschap. Om 10 uur gestopt om koffie te drinken, ook Carl kwam er later bij staan. Dan weer gevieren verder en ook weer door een prachtig landschap met veel landbouw. Ook een paar stuwmeren, ik denk voor de irrigatie. Bij Tetouan links af naar Tanger waar de weg weer vier baans wordt maar wel met diverse rotondes. Daan op de A4, de tolweg, waar we zouden tanken maar er was daar geen tankstation. Bij Tanger Quest er af, tol betaald en even daarna getankt. Dan door de buitenwijken van Tanger en bij een rotonde er af richting camping in het plaatsje Anchar. Daar kwamen we om 12.15 aan en konden een plaats uitzoeken. Het is eigenlijk geen camping maar de parkeerplaats van een restaurant. Stroom is wat problematisch omdat er te weinig stopcontacten zijn. De camper neergezet en even gekeken waar iedereen gaat staan. Dan eten en het is nogal een gedoe waar de laatsten moeten staan en ook stroom kunnen krijgen. Eerst even in de zon zitten en dan naar de Grot van Hercules gelopen. De mensen kwamen hier al in de prehistorie en volgens de legende kwam Hercules hier overnachten voordat hij één van zijn twaalf werken uitvoerde. Leuk om te zien en ook wat winkeltjes waar Bep haar laatste Dirhams opmaakte. Dan weer terug naar de "camping" en thee gedronken. Op dat moment kwam Hent aanrijden waar een bout van zijn koppeling van de caravan as afgebroken en die hier heeft laten repareren. Dan nemen we een wijntje en gaan bij Jac, Jeanne, Kees, Rien en Ger zitten en later komen Hans en Dieneke er nog bij. Verderop zitten ook veel van de reizigers gezellig bij elkaar om de laatste alcoholische dranken op te maken. Tegen zessen worden de vrouwen zenuwachtig want we moeten met het knappe pak aan het diner vanavond om 8 uur.
Om 8 uur allemaal naar het 5 sterren hotel voor het afsluitende diner. Allemaal opgedirkt en aan keurige tafels. 5 gangen menu waaronder een heerlijke biefstuk. Ook werd er wijn en bier geschonken zodat et helemaal compleet was. Om half elf zijn we weer naar de camping gegaan om naar bed te gaan want morgen is het vroeg dag.

1. Diane Honingh:
    2 juni 2018
    Tja.. en dan zijn 42 dagen Marokko zomaar ineens voorbij. Nu nog lekker 3,5 week nagenieten en bijkomen in de Zuid Europese zon, met supermarkten vól wijn, hihi. Goede reis vandaag! Kus