Weer naar huis

7 oktober 2023 - Uitdam, Nederland

Zaterdag 7 oktober

Gisteravond een filmpje bekeken en niet zo laat naar bed want we konden de ogen niet meer open houden.

Vanmorgen bewolkt maar niet koud.

We gaan inpakken en de camper weer gereedmaken voor de rit naar huis.

We stoppen al vast wat spullen in tassen zodat we het zo naar het appartement kunnen brengen.

De camper het overtollige water lossen en we vertrekken om 10.10 uit Raalte. Vorige keer waren we via Zwolle gegaan en nu was het plan over Deventer en de A1.

Bleek achteraf niet zo’n goed plan want net na Raalte moesten we een omleiding volgen, over boerenweggetjes met enorme dikke bomen dicht langs de kant van de weg.

Maar we kwamen in Deventer en daar een stukje doorheen en zo op de A1.

Even verder al meteen file maar dat viel mee. Wel een enorme file op de Veluwe bij Stroe.

Weer een stuk verder was er een ongeluk gebeurd aan de andere kant van de weg en mensen zijn nieuwsgierig en houden in om te kijken maar ook dan ontstaat er een file.  Maar gelukkig niet zo lang als die van de andere kant, ik denk zeker 10km!

Het was verder wel druk maar reed wel door.

Om 12.35 arriveerden we bij ons nieuwe thuis, in Monnickendam. De camper kon voor de deur staan en terwijl Bep wat tassen naar boven bracht haalde ik de fietsen er af en zette die in de schuur. Het is wel even anders maar het was zo gebeurd. Om even voor enen zaten we te eten en daarna de tassen uitgepakt en naar Uitdam gereden. Nog even met de overburen gepraat (de rest was er niet!). Nog wat spullen in de auto en naar huis.

We hebben weer een mooie week gehad met redelijk weer. Alleen dinsdag regende het wat en zijn de fietsen er niet af geweest. Ook mooie rondjes gefietst en gewandeld.

Al met al, een leuk weekje weg.

Ook de “medereizigers” bedankt voor het lezen van dit blog en misschien weer tot de volgende keer.

Bep en Bert Honingh