Harfsen

13 juni 2020 - Bathmen, Nederland

Zaterdag 13 juni

Gisteravond nog twee spellen Slip Bo gedaan en tot 22.15 buiten gezeten.
Vanmorgen prachtig weer als we opstaan. Meteen de luifel weer opgezet om de warmte buiten de deur te houden. De fietsen in gereedheid gebracht en eerst koffie gaan drinken.
Om 11 uur vertrokken naar Harfsen. Daar het bos in en kwamen bij een grafmonument. Wij daar kijken en het waren twee graven van verzetstrijders, Ynze Dikkerboom (30) en Christine van Heesch(29). Op 14 oktober 1944 komen de Duitsers, door verraad, te weten dat er onderduikers zitten. Ze hadden een hol gegraven waar neergeschoten Engelse piloten en ook droppingsmateriaal een schuilplaats hadden. De Duitsers haalden bij een boer enkele onderduikers op en kwamen ook in het hol. Zij vonden die twee niet omdat ze in een kamer zaten die bijna niet te zien was. Ze gooiden er een paar handgranaten in en zo kwamen ze om het leven. Op 13 oktober 1945 zijn ze herbegraven op de plaats waar het hol was.
Wij reden verder naar het Twentekanaal en de sluis in het kanaal moet in 2021 klaar zijn. Verder naar Eefde, naar de Oranjelaan waar mijn ome Wim de Jonge en tante Co gewoond hebben. Heb daar goede herinneringen aan omdat wij, Dick Broeder en ik, daar menig vakantie hebben doorgebracht. Één week naar tante Co en één week naar tante Corrie die in Holten woonden. Dit omdat onze ouders geen tijd hadden voor vakantie.
Dan naar Gorssel waar we op een bankje onze lunch nuttigden. Door de bossen naar Harfsen en ook een paar keer de bordjes gemist. Daar boodschappen gedaan bij de Spar en dan naar de camper. Het was warm dus de middag in ontspannen houding doorgekomen. Na de thee een heerlijk koud wit wijntje genomen. Om half zeven gaat Bep naar binnen om te zorgen dat we weer lekker eten.
Vandaag warm maar ook wolkenvelden. Hopelijk morgen ook zo'n weer!

1. Fren:
    13 juni 2020
    Mooie verhalen van een mooi land door een mooi stel mensen. Ga zo door en GENIET!😘
  2. Diane Honingh:
    14 juni 2020
    Een mooi huis hadden ome Wim en tante Co daar! En was het daar of bij tante Corrie dat je je zwemdiploma haalde?

Hoop dat jullie een leuke dag hadden vandaag! Kus
  3. E.J. Klok-Assink:
    14 juni 2020
    Hallo Bep en Bert,

Bep van harte gefeliciteerd met je 70ste verjaardag! Bert uiteraard ook. Jammer van het slechte weer in de Achterhoek. We hebben net op het journaal gezien, hoe hard het bij jullie heeft geregend, terwijl we hier maar een paar spatjes hebben gehad tot nog toe.
    Nog een gezellige avond, en tot ziens.

Groetjes, Els en Pier.