Harfsen

15 juni 2020 - Bathmen, Nederland

Maandag 15 juni

Gisteravond nog naar de laatste aflevering van Belgravia gekeken, op aflevering gemist.
Radio aan en de dag nog even doorgenomen wie er allemaal via app, facebook, mail en telefoon de felicitaties hadden overgebracht en daar nog een wijntje op genomen.
Gisteravond wel nog de hele avond blijven regenen maar gelukkig niet zoveel als in de Achterhoek.
Vanmorgen een klein zonnetje met weinig wind. Na het eten aan het werk want het is vandaag maandag, dus wasdag! Ik hand en spant diensten verricht door warm water te halen, enz.
Vandaag ook weer de sanitaire gebouwen open en iedereen kan, met de spelregels in acht te nemen, weer naar de WC en de douche.
Als de was hangt gaan we koffie drinken met nog een taartje dat gisteren over was.
Het is 11.25 als ik naar Laren ga, op de fiets, om een boodschap te doen bij de Plus. Via fietsknooppunten, dus een omweg, kom ik in het mooie plaatsje Laren waar al wat mensen op het terras zitten. Daar even rondgekeken en naar de Plus. De knooppunten weer opgezocht en een andere weg terug. Hier in de omgeving veel melkveehouderijen, maar ook wat aardappelen, granen en mais. Ook veel mooie grote huizen voor de boerderijen. Onderweg kwam ik langs Havezate Oolde, dat een buitenplaats is en gebouwd in 1663. Het is eigendom van de erven Jonkvrouw Charlotte Cornelia Loudon-van Sminia die op 16-2-2014 gestorven is.
Verder door de bossen en van de regen zie je weinig terug. Ook langs het landgoed Dorth waar vroeger een kasteel heeft gestaan. Het omvat ongeveer 100 HA en je kunt er van zonsopgang tot zonsondergang in wandelen. Er staat nu een landhuis maar niet gezien want Bep appte of ik soms naar Laren bij Bussum gefietst was! Was bij half twee terug en meteen eten. Bep had de meeste was al opgevouwen en in de kast liggen. Het is echt perfect wasweer, wind en zon.De middag ontspannen doorgekomen met wat voorbereidingen voor morgen. Het is echt heerlijk weer en jammer dat het gisteren niet zo was. Na de thee het wijntje en Bep gaat pas om 18.45 aan het eten beginnen. Als ik de vuilnis weg gaan gooien zie ik dat er een heleboel caravans en ook wat tenten bij gekomen zijn. Dit vanwege het geopende sanitair

1. Dirk Molenaar:
    16 juni 2020
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag Bep
    Erg leuk de Nederlandse reis verhalen
    Wij zijn ook onderweg liggen nu vlakbij meppel en gaan richting Coevorden
    Veel plezier nog