Kaunas

15 juni 2019 - Kaunas, Litouwen

Zaterdag 15 juni

Gisteravond nog even de dag doorgenomen en toch nog een wijntje genomen op deze geslaagde dag.
Vanmorgen mooi weer en iedereen was al vroeg in de weer en ook wij om de camper weer in orde te maken voor de volgende etappe. We moesten allemaal een beetje rekening met elkaar houden om te vertrekken. We stonden krap dus de eerste moest als eerste vertrekken om ruimte te maken. Wij vertrokken on 9.05 uit Nida. Dezelfde weg terug naar de pont. Af en toe smal en we komen veel bussen tegen die naar het muziekfestival gaan. Het is ong 50 km dat we voor de pont stonden. Om 9.55 de pont op en na 10 minuten waren we aan de overkant. Door Klaipeda heen waar het druk was. We nemen de alternatieve route, de 141 langs de rivier de Nemunas dat de grens met Rusland is. De omgeving is mooi maar wel wat slechte stukken in de wegen. We zagen een groep kraanvogels overvliegen en later ook een hele groep op het land zitten. Mijn Bep cam kon dat helaas niet vastleggen! Weinig parkeerplaatsen in het begin en we gaan koffie drinken bij een heel klein supermarktje in een klein dorpje. Daar was een parkeerplaats. Dan weer verder door een mooi landbouwgebied waar velen soorten gewassen verbouwd worden. We vinden een mooie parkeerplaats en daar de stoelen er uit en Bep eerst lezen en ik naar de handgreep van de deur kijken want de deur kon je niet van buiten meer open doen! De boel gedemonteerd en zag dat er een pennetje was afgebroken! Nu niets aan te doen dus weer gemonteerd. Dan eerst buiten gegeten en daarna weer verder. Langs deze rivier zijn verschillende kastelen maar wij hebben ze niet bezocht. Ook stonden ze wat van de weg, verscholen achter de bossen en de weggetjes waren smal daarheen. Even voor Kaunas is een supermarkt, de IKI, en daar wat boodschappen gedaan. Dan de laatste paar km naar de camping gereden. We kwamen daar om 16.00 uur aan en kregen een plekje toegewezen. Camper neergezet en het deurprobleem aan Geert verteld. Ik de handel weer demonteren en ik had de oplossing wel maar niet de spullen. Geert had die wel en samen er een gaatje in geboord en daar een boutje in gedraaid met een moertje. Dan de boel weer gemonteerd en het werkt weer prima! Bep had ondertussen de familie uit Marken op Face Time en ook daar was alles goed, gaan vanmiddag met de andere familieleden naar Broek in Waterland om gezellig met elkaar te BBQ en vanwege het diploma van Sanne, onze kleindochter.
Wij nemen wat te drinken en om 6 uur hebben wij de bespreking over deze dag en over de volgende etappe. Daarna komen Fokke+Tiny, Leen+Lien even gezellig bijkletsen onder het genot van... Bep ging eten maken en om 8 uur zaten we aan tafel.
Nadat alles was opgeruimd nog even lekker buiten gezeten.

1. Diane Honingh:
    16 juni 2019
    Het was erg gezellig gistermiddag/avond!