Het Koning Kyrié pad

25 april 2021 - Vessem, Nederland

Zondag 25 april

Gisteravond naar DNA gekeken op NPO3, ook een detective zonder reclame want dan blijf je in het verhaal.

Het was bewolkt dus geen sterren deze avond.

Ook vanmorgen is het bewolkt en Bep doucht in de camper en ik maak gebruik van de faciliteiten die hier zijn. Douchen kost 50 cent en het probleem is dat je nooit weet wanneer het warme water stopt, dus opschieten!

Eerst nog wat klusjes en dan de krant lezen op de tablet. De zon laat zich af en toe zien en dan aan de koffie. Na de koffie konden we buiten zitten al moet het vest wel aan! Ik maak een praatje met de buurman die vrachtwagenchauffeur is geweest, zijn vrouw werkt nog en ze gaan veel weekenden met de camper op pad. Om half één gaan we een wandeling maken die we van de receptie gekregen hadden, het Koning Kyrië pad. Het loopt langs het riviertje de Kleine Beeze en om het voor kinderen ook aantrekkelijk te maken zijn er op bepaalde punten vragen en wat dingen om te doen. Ook is er een grafheuvel die ze weer in ere hersteld hebben omdat ze in 1920 er een sloot mee gedempt hebben. Het was een grafheuvel van de Romeinen uit 100n. Chr. Ook zijn hier bij Hoogcasteren opgravingen gedaan en hebben ze de funderingen van een villa gevonden. Nu is de grafheuvel een schuilplaats voor vleermuizen! We zijn om 2 uur terug na ong. 6 km te hebben gewandeld. Nog niet gegeten dus buiten een broodje gegeten, in de zon. Het is best lekker, alleen soms wat windvlagen die best fris zijn. Dan Ajax-AZ gekeken op de tablet buiten en Ajax heeft nu nog één punt nodig om kampioen te worden. Na de thee een wijntje op ons terras want daar is het heerlijk. Ook was vandaag het Cafetaria open dus had Bep een makkelijke avond.