Marrakech

9 mei 2018 - Marrakech, Marokko

Woensdag 9 mei

Vanmorgen wat bewolkt en na de douche eten en de camper weer rijklaar maken.Om 8.50 vertrokken we van de camping richting Tiznit. Daar doorheen en eerst even tanken. Tankstations zijn hier volop, je begrijpt niet dat ze allemaal kunnen bestaan. Ook de ptijzen Ijn bijna gelijk, als er bij ons één dollar op een vat ruwe olie komt merk je dt meteen bij de pomp, hier niet, blijft dezelfde prijs, ong. 91cent de liter (diesel). We rijden over de N1 naar Agadir en zouden daar nog naar de Carrefour gaan maar het was behoorlijk druk en dus besloten om niet Agadir in te gaan. Eerst een stukje over de N8 en dan de tolweg waar we op de eerste parkeerplaats stopten om koffie te drinken. Daar stonden er nog meer van onze groep. Na een poosje weer verder gereden over de tolweg die prachtig is en weinig verkeer. We stijgen behoorlijk en komen op een soort hoogvlakte. Hiervoor was er weinig vegetatie en zagen we al en toe een herder met wat schapen. Op de hoogvlakte wat land en tuinbouw. Ook hier wordt het graan met de hand gemaaid en zien we af en toe wat mensen op het land werken. Twee tankstations verder, ze staan hier een eind uit elkaar!, gaan we eten en ook hier staan er van onze groep ook te eten. Onderweg daalde de temperatuur naar 15 graden maar hier was het gelukkig weer wat warmer. Dan het laatste stuk naar de camping. Wij reden de laatste paar km achter Leo en René en die volgden we naar de camping. Deze ligt wat afgelegen bij Marrakech. Het laatste stuk de gaten ontwijken en naar de camping een grindpad. Toen wij aankwamen,15.15, kwam Wim naar ons toe en vroeg of wij naast Nico en Corrie wilden gaan staan. Dat deden we en eerst naar Corrie die in de stoel zat met haar arm in het gips. Ze was gisteren geopereerd en hadden 4 pennen in haar pols gezet en is een nachtje in het ziekenhuis gebleven. Vanmorgen hebben ze haar weer opgehaald en ze zat dus nu voor de caravan. Ze zei van niet maar ik dacht dat ze wel pijn had want ze vroeg aan Nico een paar paracetamol. Eerst even geholpen om de luifel uit te rollen en toen bij hun gaan zitten om thee te drinken. Ook dronken wij een wijntje en om half zes was er een briefing over wat ons de komende dagen te doen staat. Het is heerlijk weer en toen het afgelopen was zijn we nog bij René en Wil blijven zitten en er schoven er nog meer bij aan. Er gingen ook mensen uit eten en Bep had het eten al ontdooid dus wij bij de camper gegeten. Na de afwas buiten gezeten want de temperatuur is hier heerlijk. Vandaag 372km gereden.

1. Diane Honingh:
    10 mei 2018
    Had gisteravond niet gelezen. Wat een mooi weer. Ik snap nu wel dat altijd die busjes van Nederland naar Marokko ook zo hoog geladen zijn... dat zijn ze zo gewend en is daar dus heel normaal. Ben benieuwd hoe het vandaag was! X