Mragowo

17 mei 2019 - Mragowo, Polen

Vrijdag 17 mei

Gisteravond dus een bespreking over de rit van gisteren die iedereen toch wel erg lang vond. Ook wat er vandaag eventueel individueel kan worden gedaan en dan de rit van morgen die niet zo lang is.
Vannacht ook enkele buien gehad en vanmorgen regende het ook best. Maar we hoefden niets dus even blijven liggen tot de bui over was. Het is een stuk warmer en dat is een pluspunt. Dan de berg op om naar het sanitaire gedeelte te gaan dat onder het huis/hotel is gelegen.
Na het ontbijt gaat de buurvrouw de caravan schoonmaken en ik was dat ook van plan, hij was lekker ingeweekt! Zo loopt er af en toe iemand langs en maken we een praatje. Vanwege het koude weer is daar nog niet zoveel van gekomen, iedereen gaat naar binnen omdat het daar warm is. Loop nog een rondje en zie twee vogelkenners, Fokke en Ger met verrekijker, die in de verte kraanvogels horen. Die moeten hier zitten en ook andere vogels die er bij ons niet zijn. Ik ben meer van de weidevogels, die herken ik, maar geluiden van andere vogels herken ik niet. We gaan aan de koffie, Bep is binnen ook klaar, en daarna ga ik nog een rondje lopen. Bekijk wat huisjes die verlaten zijn en loop naar een ander meer. Wel geblaf van honden maar zitten gelukkig achter een hek! Zo is er ook een heuvel waar ik bovenop kom en een mooi uitzicht heb over het meer. Maar het is niet helder en dat is jammer. Ook ziet de lucht er nou niet uit dat de zon zo gaat schijnen. Loop weer terug en we gaan eten. Na het eten ga ik nog een rondje lopen. Verderop is nog een camping en daar loop ik heen. Ziet er mooi uit al staat er niemand op. Keurige inrit en dito sanitair gebouw. Ik loop nog verder langs een bouw en koeienboer. Veel oude machines staan op het erf die niet meer gebruikt worden maar ook nieuwer spul maar geen enorme grote trekkers.
Koeien staan binnen, misschien omdat het de vorige dag zo geregend heeft. Ook zie ik een kraanvogel overvliegen. Ik loop nog naar een ander meertje en hoor en zie vogels die ik niet ken. Wel een koppel zwanen en jonge meerkoeten.
Ik loop terug met Fokke en Tiny die ook een wandeling gemaakt hebben. Als ik terug ben komt de zon steeds meer door en zet de stoelen buiten. Bep breien en ik even typen want vanavond om 5 uur "happy hour" van de ACSI. We drinken de thee buiten en zien 12 kraanvogels overvliegen. Dan om 5 uur naar de "happy hour" en het is erg gezellig. Wijn, bier, sap en versnaperingen, voor ieder wat wils. We gingen om 7 uur weer naar de camper en Bep had het eten al klaar gezet en kon zo op het vuur. Het smaakte weer heerlijk en na de afwas gaan we nog even de route van morgen doornemen en maken er een rustige avond van.

1. Diane Honingh:
    17 mei 2019
    Ik hoop dat de zon voor jullie nu blijft!