Potsdam

12 mei 2019 - Potsdam, Duitsland

Zondag 12 mei

Gisteravond TV gekeken en ook naar "Ik vertrek" en verbaas me er over dat sommige mensen zich in het diepe willen gooien. De een beter voorbereid dan de ander!
Vanmorgen blauwe lucht en de Z🌞N! Maar toch wel fris nog dus moest de kachel toch even aan.
Na het ontbijt de boel weer op z'n plaats zetten en klaarmaken voor het laatste stukje naar Potsdam. Betalen (ook hier extra tax!) en de stroom er af en om 8.55 op weg. Het was 11 graden en erg rustig op de weg. Ik denk misschien vanwege moederdag (mannen ontbijt klaarmaken?) en dat het ook zondag is. We rijden een stuk langs de rivier de Havel die helemaal langs Potsdam gaat. Maar zo lang volgen wij hem niet en gaan door dorpjes en ook weer door bossen. We tanken onderweg (124,9/l) en zoeken een parkeerplaats. Maar er zijn er heel weinig en het duurde tot de snelweg dicht bij Potsdam waar we er een vonden. Daar rustig koffie gedronken en dan de laatste 25 kilometers naar de verzamelcamping. Daar aangekomen eerst melden en dan nog wat papieren invullen en kregen ook informatie mee. De camping opgereden en de reisleiders kwamen ons tegemoet om ons naar de plaats te brengen die ons aangewezen was. Staan naast het mooie sanitaire gebouw tussen de hoge bomen. Ook komen de buren ons begroeten en stellen zich voor maar nu al weet ik hun namen niet meer. Dan komt Jannie, de vrouwelijke reisleider even een praatje maken en checken of alle papieren kloppen. Dan eten en ik haal een muntje voor de wasmachine zodat de was er in kan. We proberen de schotel en hij vindt zowaar de satelliet, zo tussen de bomen door, we zijn blij met hem. Want vandaag weer een spannende dag vanwege de competitie. Als Ajax en PSV alle twee winnen dan wordt het woensdag beslist. Kan ook vandaag! Ik typ dit net voordat de wedstrijd begint dus straks meer. We zitten lekker in de zon en uit de wind al moet je wel steeds verplaatsen om in het zonnetje te blijven zitten vanwege de hoge bomen. We drinken eerst een kop thee en ik word bijna live door Diane bijgehouden over het verloop van de wedstrijd van Ajax-Utrecht. Ik houd het zelf bij via Teletekst. Het begin is niet erg hoopvol 0-1 voor Utrecht na 38 seconden. Maar het is 2-1 met de rust en PSV komt op achterstand tegen AZ 1-0. Ajax loopt uit naar 4-1 maar met PSV weer je het nooit, zijn net Duitsers die in de laatste minuut toch nog even winnen. Maar dat gebeurd niet en Ajax theoretisch kampioen! En dat is een terechte beloning voor Ajax die menig voetballiefhebber mooi voetbal hebben laten zien en met prachtige wedstrijden in de Champions League. We hebben er van genoten! Bep heeft ondertussen haar was op het rekje gehangen en wij moeten om half vijf bij elkaar komen voor de eerste kennismaking en bespreking. Een glaasje en toespraak van de manager van deze camping en daarna kort en zakelijk uitleg over wat allemaal de bedoeling is van de reisleiders, Geert en Jannie.
Als er verders geen vragen zijn gaan we weer naar de camper terug en nemen nog een glaasje wijn. Bep gaat met het eten beginnen en ik ga zo Studio Sport kijken en zien hoe Ajax kampioen van Nederland wordt. Volgend seizoen rechtstreeks geplaatst voor de CL, zelf verdiend!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    12 mei 2019
    Meer dan terecht dat kampioenschap, je had er toch niet aan moeten denken. Geloof alleen dat rechtstreekse plaatsing pas weer in 2020 is en dat er toch één voorronde CL moet worden gespeeld.

Camping ziet er goed uit, alleen jammer van al die bomen. Als het hoog zomer is is het vast fijn, maar nu is de zon nog zo lekker.

Veel plezier! Kus