Rustiques

18 september 2022 - Rustiques, Frankrijk

Zondag 18 september

Gisteravond TV gekeken, er was nog een aflevering van Vera, een detective, wat we leuk vinden om te kijken.

Vanmorgen mooi weer, de zon scheen op de camper en dat was maar goed ook na een koude nacht!

Het was slechts 12 graden toen we uit bed stapten.

Camper weer rijklaar maken voor de volgende rit.

Eerst nog vuil water lossen en schoon bijvullen.

Om 9.25 vertrokken we uit Capdenac Gare. We volgen de Tom Tom die weer een mooie toeristische rit voor ons in petto heeft. Over de D994 die behoorlijk heuvelachtig is met veel bochten.

We zien een tankstation met een redelijke prijs van €1,75/L en gooien hem vol.

Dan verder en zien net een hert voor ons langs schieten de weg over. Gelukkig rijden we niet hard anders hadden we een deuk opgelopen maar wel hertenbiefstuk gegeten!

Komen op de D5, dan de D1 naar Belcastel en slaan af naar de D977. Ook hier veel stijgen en dalen met veel bochten in de weg. Wel af en toe een mooi uitzicht over het landschap.

We komen op de N88 wat een stuk vierbaans weg is geworden naar Albi. De D612 naar Castres is redelijk vlak en hier wordt veel aan landbouw gedaan. Naar Mazamet krijgen we een FaceTime bericht van de fam. Honingh uit Marken. Slecht weer daar, wind en veel regen. Even voor Mazamet gestopt bij een parkeerplaats om te eten en deel te nemen aan het gesprek. Hier prachtig weer, 25 graden, volop zon.

Bij Mazamet moeten we de Montagne Noir over en dat is ook eerst behoorlijk klimmen met natuurlijk veel bochten.

We komen in het dal en daar zijn veel druivenstruiken.

We komen om 14.40 aan op de camping in Rustiques (hoe ken je het bedenken!) en zetten de camper achter een Nederlandse camper. Je moet maar een plaats zoeken en dan om 5 uur inschrijven. We zien die Nederlandse vrouw al snel terug lopen naar hun camper en snel de camping op rijden om hem op een mooie plaats te zetten.

Wij lopen de camping rond en het is best druk zodat de mooie plaatsen bezet zijn. We willen hier  een paar dagen blijven en een beetje mooie plaats hebben met schotelbereik

Er zijn ook comfort plaatsen en daar vinden wij een mooie plek naar ons zin.

Dus zetten wij de camper daar neer en installeren ons. Luifel uit, tafel en stoelen er uit en eerst wat drinken. Na de thee inschrijven en dan een biertje/wijntje

Vandaag maar rustig houden, prachtig weer en zie op teletext dat Ajax niet de vorm van de dag heeft! Het verliest met 2-1 en heeft toch een aderlating gehad door zoveel klasse te verkopen of de deur hebben zien uitlopen.

Maar ja,de aankopen zullen zich nog moeten aanpassen en kijken of ze het waard zijn!

We eten buiten want het is hier heerlijk, geen wind en terwijl de zon achter de bomen verdwijnt is het toch nog lekker.

Na het eten gaan we daarom nog lekker buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    18 september 2022
    Geniet van het mooie nazomer weer. Zoals je al van m’n broer hoorde: het is hier herfst geweest dit weekend. Echt niks aan, verveelt heel snel!
    En dan ook nog een Ajax wedstrijd waar je het niet warm van kreeg. Slaap lekker straks! X
  2. Lisette:
    19 september 2022
    Geniet ervan het is een mooie fietsroute langs Canal de midi naar Carcassonne veel te zien
    We hebben daar ook een week gestaan En hebben toen ook super mooi weer gehad
    Fijne tijd