Saint Florentin

4 september 2022 - Zoetermeer, Nederland

Zondag 4 september

Gisteravond dus nog een tijdje buiten gezeten, daarna naar binnen en wat TV gekeken.

Niet laat naar bed want we waren het zat, de ogen bijna niet open te houden!

Vanmorgen mooi weer en bijna geen wind.

Camper na het eten weer rijklaar maken voor de volgende rit.

Om 9.25 vertrekken we van de camperplaats en het is 19 graden. We moeten tanken en in de stad is een Esso waar we kunnen tanken. Diesel kost hier 1,849/L en benzine 1,699/L scheelt dus heel wat met Nederland ondanks dat we één Europa zijn!! (Onderweg zagen wij bij de supermarkt 1,72/L voor diesel!)

We rijden de stad uit en rijden door een prachtig landschap over de D987.

Even voorbij Charbogne is een mooie parkeerplaats waar we koffie gaan drinken. Hier mooi uitzicht op een kasteel dat in Charbogne staat.

We rijden verder naar Chalon en Champagne waar we al meer gestaan hebben. Maar rijden verder over de D977, die overgaat in de D677, parallel aan de tolweg naar Troyes. Ook hier heel veel landbouwgrond waar al heel veel geoogst is en nu weer klaar ligt om ingezaaid te worden. Ook hier is wel te zien dat het erg droog is geweest.

We rijden om Troyes heen en gaan 45km voor Saint Florentin op een parkeerplaats eten. Het is warm buiten, 30 graden, en daarom eten we binnen. Als het op is rijden we naar de camping in Saint Florentin. Als we daar aankomen is de slagboom dicht en de receptie is pas om half vijf open. Het is net over tweeën dus nog best lang wachten voordat we de camping op kunnen.

Er is een soort wachtruimte en daar zetten we de camper neer.

Ik loop even over de camping en het ziet er best goed uit.

Er komen nog meer campers en ik zie dat ze de camping op rijden. Ik even polshorloge gaan nemen maar die hadden iemand met een kaart om de slagboom omhoog te doen. Dus ook naar die man en die deed voor mij ook de slagboom omhoog zodat we de camping op konden.

Mooie grote plaats met schaduw van een boom opgezocht en de camper daar geïnstalleerd.

Stoelen en tafel er uit en heerlijk onder de boom plaats genomen.

Mooi sanitair en ook goed bijgehouden. Ik om half vijf naar de receptie en ik stond als no8 in de rij om ons in te schrijven. Dus m’n thee was koud toen ik terug kwam!

Als we aan ons wijntje/biertje zitten komen er nog veel meer caravans en campers de camping op. Ook zie ik op NU.NL dat Max Verstappen de Grand Prix van Zandvoort gewonnen heeft, iedereen blij in Nederland!

Saint Florentin is al een oud vestingstadje met ong. 5000 inwoners. De vesting om het stadje heen werd in de 17e eeuw gebouwd. In de 9e eeuw was hier een klooster van de kanunniken en hospitaalridders.

Het ligt tussen twee rivieren, de Armance die hier in de Arançon uitmond. Ook steekt hier het kanaal van Bourgondië de rivier over via een Aquaduct. Er zijn diverse oude gebouwen die we morgen gaan bewonderen!

We gaan pas laat eten want het is nog heerlijk buiten.

We eten ook buiten en na de afwas nog lekker buiten zitten.