Santa Ana

27 mei 2022 - Cartagena, Spanje

Vrijdag 27 mei

Tot 21.45 gisteravond buiten gezeten en daarna de luifel ingedraaid en opruimen.

Gingen laat naar bed omdat we nog naar een interview met Willebrord Frequin hebben gekeken die vanmorgen is overleden.

Vanmorgen mooi weer en de boel weer klaarmaken voor vertrek.

We nemen afscheid van Gary, de Schot, en excuseert zich voor zijn vrouw Susanne, die onder de douche staat.

We vertrekken om 9.50 uit Catral en rijden eerst naar Crivillente en gaan daar op de A7. Niet op de AP7 want dat is een tolweg (de Tm Tom weet dat!)

Rijden door een mooi landschap met veel bergen.

Ook is het druk op de weg, vooral vrachtwagens. We rijden om Murcia heen wat een hele grote stad is.

Komen op de A30 richting Cartagena. We zouden eerst nog wat boodschappen doen en zagen een winkelcentrum. Maar ook een tankstation en daar eerst even tanken want de prijs stond ons aan! Voor €1,795/L en dan krijg je nog 20ct per liter korting die de regering betaald.

Maar het winkelcentrum is gesloten!

Dan maar naar de camperplaats gereden die in Santa Ana is, 7km verwijderd van Cartagena.

We kunnen een plaats uitkiezen en Bep schrijft ons in, zodat ik de boel kan installeren.

Als de luifel staat en de stoelen staan komt Bep enthousiast terug met papieren, er gaat ook een bus naar Cartagena die om het kwartier rijdt. En naar de bushalte is het 10min. lopen.

We drinken koffie en daarna ga ik even een verkenningsronde maken. Op dat kruispunt waar de bus stopt zijn drie supermarkten en in één ga ik naar binnen en neem een fles water mee. Ze hebben niet kleiner dan 8 liter en kost 72 cent!

We hebben aardige Franse buren gekregen en maken een praatje met hun.

De tafel er uit en dan eten.

We maken er een rustige middag van, morgenochtend maar naar Cartagena als het niet zo warm is.

Na de afwas, die Bep nu zelf weer doet, gaan we wat lezen en schrijven.

We hebben op een gegeven ogenblik geen stroom en dat komt omdat de Fransman kortsluiting heeft gemaakt. Even een andere kast opgezocht en weer stroom.

Toen de eigenaar langs kwam, die dit samen met zijn zuster runt, dit even gemeld en hij de kast open gemaakt en de schakelaars weer goed gezet.

Ze hebben hier een metaalbewerkingsbedrijf gehad en dat staat nu op een laag pitje. Hijzelf maakt nog wel spullen voor schepen die dan naar Duitsland gaan.

Hele verhalen daar over en foto’s wat hij dan zo maakt.

Ik had een ladder zien liggen en vraag of ik die even kan lenen om het zonnepaneel en de dakluiken even schoon te maken, want die zien er niet uit! Anders regent het nog wel eens maar dat hebben we al een tijd niet gehad. De ladder lenen kan en ik klim het dak op en maak die dingen schoon.

We drinken thee en er komen nog een paar campers binnen.

Wij hebben lekker schaduw van de luifel en er is ook nog een windje.

Om 7 uur gaat Bep met het eten beginnen.

We wassen af bij de camper en de poort gaat om 8 uur dicht. Je kunt alleen nog via het loopdeurtje naar binnen als je de sleutel hebt waarvoor je borg betalen moet.