Skillinge

21 augustus 2021 - Soest, Nederland

Zaterdag 21 augustus

Gisteravond TV avond, want Vera, een politieserie, vinden wij een leuke serie om naar te kijken.

Vanmorgen weer mooi weer, geen wolkje aan de lucht. We treffen het wel!

Maar eerst de felicitaties naar onze dochter uit Nijmegen die vandaag 44 jaar wordt.

Na het eten de camper weer rijklaar maken voor de volgende etappe. Maar eerst nog even de camper van zijn vuile water verlossen en schoon water innemen. Dan vertrekken we om 9.45 uit Ronneby. Dat heeft trouwens een park, het Brunnsparken, dat in 2005 werd verkozen tot het mooiste park van Zweden. Jammer maar ik kwam er pas later achter.

We rijden naar de E22 die vrij rustig is. Eerst wel weer veel bossen en enkele meren maar als de E22 4 baans wordt dan komen  er hele open stukken met heel veel akkerbouw waar het graan reeds gedorst is. Bij Sölverborg komen we op een mooie parkeerplaats en daar gaan wij koffie drinken.

We rijden langs Kristianstad en na een stukje E22 komen we op de 19 richting Ystad. We rijden  langs het vliegveld en slaan bij Kristinehov af naar de 19.

Dit is een prachtige weg met een hele mooie omgeving. Heuvelachtig met af en toe zicht op de Oostzee.

We dubben nog om eerst te gaan eten maar rijden door naar de beoogde camperplaats.

Langs Simrishamn naar Skillinge waar de camperplaats in. Het is bij een boerderij maar de eigenaars hebben geen vee meer, zijn gestopt en nu met pensioen.

Ze hebben een stuk land ingericht als camperplaats met stoom op de plaatsen en de voorzieningen, zoals water en WC leegmaken bij de boerderij. Voor WC hebben ze twee Dixi’s, één voor vrouwen en één voor mannen en wel keurig netjes.

We gaan eerst eten en daarna loop ik een rondje en ontdek deze faciliteiten. Stoelen er uit en lekker in de luwte van de camper in de zon gaan zitten.

We hebben zicht op de Oostzee, maar als je boven staat zie je meer. Je kunt het eiland Bornholm, dat bij Denemarken hoort,  vanuit hier zien liggen!

Wij gaan naar de kust wandelen, zo’n 500 meter hier vandaan. Komen bij een groepje huizen en dat doet me denken aan Rozenwerf op Marken. Aan de zee, bootjes voor de deur om eventueel te gaan vissen (stropen?) Ook een mooi strand waar enkele enthousiastelingen gezwommen hebben en lekker op het strand liggen. Leuke huisjes met tuintjes en zelfs druivenstruiken! Ook heel veel rozebottels waar mijn schoonzuster vroeger wijn van maakte!

Daar even rond gekeken en dan weer terug naar de camper. Thee gedronken en daarna trok de wind wat aan en draaide wat zodat we niet meer in de luwte zaten. Ook wat wolken zodat we besluiten om de verjaardag van Tineke maar binnen te houden!

Als Bep om half zeven aan het eten gaat beginnen dan is er geen wolk meer te bekennen en de wind valt weg, maar te laat om nog buiten te gaan zitten.

1. Cees pels:
    21 augustus 2021
    Ik lees vaak ditectives van Wallander dat speelt zich altijd af in en om Ystad
  2. Diane Honingh:
    22 augustus 2021
    Het ziet er rustig uit daar!