Tallinn

15 juli 2021 - Tallinn, Estland

Donderdag 15 juli

Gisteravond tot 22.45 buiten gezeten en het werd maar niet donker! Wel wat steekmuggen maar na wat insmeren met een spul dat Deet bevat weinig last.

Binnen nog even TV gekeken, naar de Oranje zomer en wat nieuws en weer in Nederland.

Veel overstromingen in Limburg zien wij en dat in dit seizoen van het jaar!

Veel mensen weer opgescheept met een zootje ellende!

Hier vanmorgen weer de zon en het is al weer snel warm.

Jan is zijn tent aan het opruimen en Bep maakt een kop koffie voor hem. Vraag aan hem of hij al lang last heeft van Parkinson omdat hij nogal trilt. Dat is het niet, hij heeft het vanaf zijn geboorte en het is nog niet te erg om er, in zijn hoofd, aan geopereerd te worden. Hij had er wel een naam voor maar die ben ik vergeten.

Hij vertrekt om 9 uur en wij nog wat werkzaamheden voor vertrek. Maar wij gaan eerst nog is de schaduw van  de camper koffie drinken want het is over de 30 graden!

We vertrekken om 11 uur en gaan eerst nog even naar het dorp om brood te kopen.

Dan rijden we naar de snelweg, de temperatuurmeter geeft 30 graden aan.

We stoppen op een parkeerplaats met schaduw en gaan daar eerst eten. We vertrekken weer en gaan nog even goedkoop tanken (€1,23/L) want in de komende landen is dit veel duurder.

We rijden naar Tallinn en de Tom Tom brengt ons naar de parkeerplaats bij de haven waar we morgen zullen vertrekken. Camper neergezet en het kost €6,— voor 24 uur. Ook een mooie parkeerplaats om de oude stad te bezoeken want dat is hier 600m vandaan.

Wij hebben de stad twee jaar geleden gezien met begeleiding van een gids. Anders zouden we het nog wel doen maar het is 32 graden in de schaduw. Over Tallinn heb ik twee jaar geleden al geschreven en als jullie dat willen weten kijk dan op de reis St Petersburg.

We lezen het tragische bericht dat Peter R de Vries vandaag is overleden. Dit zou de druppel moeten zijn om de criminaliteit eens echt aan te gaan pakken om in ieder geval strenger te gaan straffen met alle beperkingen die mogelijk zijn!

Ik loop een rondje over de haven en zie daar prachtige boten in liggen. Ook een winkelcentrum voor vooral kleding en drank. Veel Finnen gaan hier een weekend shoppen omdat het hier veel goedkoper is. Ook Bep gaat nog even naar binnen en komt met een tasje terug en met een blij gezicht, wat wil je nog meer!

We drinken wat fris en daarna een biertje. Het is natuurlijk niet ideaal zo hier op de parkeerplaats maar het is rustig en we kunnen in de schaduw van de camper zitten.

Ik kijk nog even rond en zie dat je ook eten af kunt halen maar dat het om 6 uur dicht gaat! Dus kwart voor zes wraps met beef en patat opgehaald.

Als we dat op hebben zitten we rondom vol! We gaan weer naar buiten want binnen is het heet!!!

We blijven buiten tot we naar bed gaan denk ik!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    15 juli 2021
    O, wat lekker en makkelijk zeg! Klinkt goed wraps met frites!
    Wij vanaf nu met z’n vieren, gezellig!,