Weer thuis in Uitdam

27 juni 2018 - Uitdam, Nederland

Woensdag 27 juni

Gisteravond tot de wedstrijd Argentinië-Nigeria (2-1) afgelopen was (op de iPad gekeken) buiten gezeten en nog een wijntje binnen genomen
Vandaag de laatste etappe van onze reis van 75 dagen.
Vanmorgen wederom mooi weer en strak blauwe lucht, we nemen het mee naar Uitdam.
Na het ochtendritueel de camper wat ontlasten van ballast en om 8.45 vertrokken we uit Harelbeke.
Naar de A14 en tot Gent was het erg druk. Verder naar Antwerpen en daar was een ongeluk op de west ring gebeurd en stonden wij in de file. Ontzettend veel vrachtwagens op de weg. Toen we de Kennedy tunnel door waren reed het weer wat door maar ontzettend druk! Dan richting Breda en hier ook een trein van vrachtwagens ingehaald! Om 10.25 reden we de grens over en waren weer in ons vaderland! 5 minuten later gestopt bij Hazeldonk om koffie te drinken. Dan de laatste etappe, naar huis! Ook hier behoorlijk druk op de weg en om half één waren we in Monnickendam. Daar eerst boodschappen gedaan en dan nog het laatste stukje naar huis. Verwelkomd door de buren en even bijgepraat. Wij moesten nog eten en daarna wat spullen uit de camper halen en de wasmachine weer in werking gesteld.
We hebben een prachtige reis gehad, heel veel gezien en het is maar goed dat we de foto's hebben om te kijken wat we allemaal hebben gezien.
75 dagen zijn we weg geweest en bijna 11.000km gereden. Geen brokken gehad of andere calamiteiten. Vanaf Tarifa onze eigen reis gemaakt en ook weer prachtige dingen gezien.
Zoveel dagen op zo weinig vierkante meters met elkaar zijn we ook weer goed doorgekomen en dat al voor de elfde keer! Marokko, ik zeg het nogmaals, een prachtig land met een heel andere cultuur dan wij gewend zijn. Een aanrader, maar doordat we met de ACSI zijn meegegaan hebben wij heel veel gezien van het land, met z'n tweeën zouden we het wel geklaard hebben maar niet zoveel gezien!
Ik wil ook alle mensen bedanken die op het blog gereageerd hebben want dan weet je dat je niet alleen voor wat familieleden zit te schrijven.
Volgende reis zit wel in mijn hoofd, maar of er ook nog een blog komt weet ik niet. Het is veel werk maar vind het wel leuk om te doen.

Groeten,

Bert Honingh

1. Marije:
    28 juni 2018
    Welkom thuis!
    En bedankt voor al je verhalen. Ik las ze meestal laat en meerdere dagen tegelijk. Fijn dat jullie heel zijn gebleven.
    Veel plezier dit weekend bij HET huwelijk! Xx
  2. Huberdina Schouten:
    28 juni 2018
    Evenals Marije, bedankt voor alle mooie verhalen en prachtige foto's we hebben er van genoten.
  3. Dirk Molenaar:
    29 juni 2018
    Welkom thuis en bedankt voor je verhalen
    Dirk en Hennie
  4. Diane Honingh:
    29 juni 2018
    Nou... je schrijft maar gewoon een blog hoor. Anders moet je zoveel appen elke dag 😂😂😂
  5. Imke en Cees:
    30 juni 2018
    BenB welkom thuis jullie verslag was geweldig voor ons een benb in
    Marokko na dit uitgebreide verslag kennen we Marokko nu zo goed
    dat we er zelf niet meer heen hoeven.
    vrg Kees