Toila

6 juni 2019 - Toila, Estland

Donderdag 6 juni

Gisteravond, na de thee,  samen nog naar het strand gegaan. Caroline en Aline zouden daar ook naar toe en een vuurtje stoken. Dus de 171 treden naar beneden en inderdaad zaten ze daar bij een kampvuurtje. Wij daar bij gaan zitten en naar de zon kijken die langzaam in de Finse Golf verdwijnt. Dan is het 22.17 en de zon is onder gegaan maar komt weer om 4.00 op! Dus dat is een korte nacht voor hem!
Daarna nog even onder de douche want we hebben een brandlucht bij ons en zo in het schone bed, dat kan niet! Het was bij twaalven dat we naar bed gingen en nog niet echt donker.
Vanmorgen weer prachtig weer, we ontbijten in de schaduw. We hebben een mooie plek, we kunnen de hele dag in de schaduw zitten en in de middag kan de luifel weg omdat we dan schaduw van een boom hebben. Bep nog een klein wasje doen om bij te blijven en ik mijn foto's op de lap top zetten. Dan koffie drinken en daarna water bij vullen. Raak een tijdje aan de praat met Leo en ga eigenlijk wat laat op de fiets weg. Bep vindt het te warm en gaat niet mee. Ik fiets naar een waterval hier ong 12 km vandaan. Rij daar heen en daar is een trap naar beneden. De waterval stelt niet zoveel voor, de trap des te meer! Ga helemaal naar beneden en kom op het strand. Van de waterval kan je weinig van zien. Dan weer omhoog en tel de treden, 350 treden!
Dat zijn er dus 700, heen en terug! Ik fiets nog een stuk verder om misschien een zijweg te vinden om zo een rondje te rijden. Maar die vind ik niet zo vlug want ik moet ook weer terug en het is al half één. Dus terug gereden met full power! We eten onder de luifel en daarna wandelen we naar het haventje en het strand. Als we daar een tijdje vertoefd hebben gaan we langs de zeekant weer terug naar de camping. Maar daar weer 171 treden omhoog, een makkie! Vandaag hebben ze een BBQ georganiseerd, om 4uur, voor een ieder die dat wil. Wij hebben geen BBQ bij ons maar vinden het ook veel te vroeg want we hebben net gegeten. Dus kop thee en ook Fokke en Tiny vinden dat te vroeg en kwamen bij ons zitten en hebben ook een gezellige middag gehad.
Bep gaat om 19.40 het eten maken dat we buiten opeten. Vandaag zou het warmer zijn dan gisteren maar het is toch een paar graden minder, maar evengoed heerlijk weer. Na de afwas gaan we de spullen weer opruimen en gaan naar binnen omdat de muggen vervelend zijn en steken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl