Zagora

17 mei 2018 - Zagora, Marokko

Donderdag 17 mei

Gisteravond nog een tijdje buiten gezeten met buurman Bas, maar het was niet laat dat we naar bed gingen.
Vanmorgen geen wind, dus ook geen zand maar wel de volle zon en een strak blauwe lucht.
Na het eten Bep wassen en ik de klusjes om de camper heen gedaan.
Weer de centrifuge van Corrie gebruikt zodat het niet lang aan de waslijn hoeft te hangen.
We drinken koffie als de was aan de lijn hangt en hebben met Leo en Alice afgesproken samen met een taxi naar het stadje te gaan. Ik wil naar de kapper en ook Alice wil dat. Naar de rotonde met de dromedaris gelopen en daar een taxi aangehouden. Hier in Marokko is de taxi hét vervoermiddel, bussen zie je haast niet. Maar wij hadden een petit taxi en daar gaan maar 3 mensen in anders krijgen ze last met de politie. Voor 10 DH waren we in het centrum (=90cent). Werden voor de deur van de kapper afgezet en ook Leo en Alice waren daar uitgestapt in hun taxi. Alice wilde dat ik het eerst aan de beurt ging, kon ze kijken wat het wordt. De kapper was ruim een half uur met me bezig en iedereen vond het knap gedaan. Dan betalen. Hij zei geef maar wat! Ja en wat moet je dan geven. Hij wilde ook met me op de foto want hij vond het bijzonder dat Hollanders bij hem kwamen knippen. Ik heb hem 50 DH gegeven en daar was hij erg blij mee! Dan Alice aan de beurt en die zei ga maar want dat zal nog wel even duren. Dus wij eerst even geld pinnen en naar de overdekte markt en wat gedronken. Het was druk op straat want vanaf de minaret was er geroepen en vandaag is de Ramadan ingegaan. Veel mensen naar de Moskee. Er waren ook veel winkeltjes dicht en op een terras zaten Hent, Lia, Jaques en Jeanne. Daar bij gaan zitten en wat gegeten en gedronken. Daarna een taxi aangehouden die ons voor 10 DH weer terug naar de camping bracht. Wat drinken bij de camper en diverse mensen kwamen langs om even te buurten. Om 5 uur briefing en daarna  had de camping een verrassing, thee met taart waarop stond ACSI 2018. Daarna weer terug naar de camper waar Bas, René en Wil bij ons komen zitten om even "bij te praten". Erg gezellig ieder neemt zijn eigen drankje mee en we blijven praten tot 9 uur en dan moeten we allemaal nog eten. Bep flanst wat in elkaar en we eten weer buiten. Het is best een geroezemoes van stemmen omdat iedereen buiten zit te eten en zo te horen heeft iedereen het gezellig! Het is een heerlijke avond, warm ( nu nog 30gr) en geen wind. We blijven dan ook zitten tot bedtijd met weer veel sterren aan de hemel.

1. Diane Honingh:
    18 mei 2018
    Jemig mam... ik vraag me echt af of het wel goed gaat daar: steeds uiteten! Hihihi.
    Het klinkt als heel erg gezellig! En ik vind de foto's mooi, alleen die schapen koppen.... brrrrrr. Fijne avond, X