Peso da Régua

15 juni 2018 - Peso da Régua, Portugal

Vrijdag 15 juni

Vanmorgen begon de dag met grijze lucht en het miezerde wat. Waar blijven die mooie blauwe luchten zodat je met een big smile je bed uitstapt?
Maar ja, nadat de ochtendrituelen gedaan waren vertrokken we om 9.15 uit Coimbra. Binnendoor en niet over de tolweg. Deze weg, de IC2, is een drukke weg die parallel aan de tolweg loopt maar door vele vrachtwagens gebruikt wordt. Ook heel veel rotondes en parkeerplaatsen waar een juffrouw op een stoel zit en niet je ramen komt wassen! Dus mocht er niet op zo'n parkeerplaats gestopt worden en die vonden we bij een Lidl. We hadden toch nog wat nodig en daar meteen koffie gedronken. Dan weer verder op Porto aan. We hadden nog een interne discussie want ik wilde langs de Douro en Bep liever niet omdat het nogal hoog zou zijn. Maar bij Porto over de Douro en dan rechts af langs de Douro. We zouden het eerste stuk aankijken! Maar Bep hield zich goed en we vervolgde de weg langs de Douro. Onderweg op een "veilige" plaats gestopt om te eten. De zon was inmiddels gaan schijnen en de temperatuur liep omhoog. Het was inderdaad behoorlijk hoog boven de Douro uit maar met prachtige vergezichten! Vanaf Porto naar ons eindpunt was het ruim 100km en zeker ook hoog! We kwamen om 15.35 aan in Peso da Régua. Er stonden heel veel campers en ook wij vonden een plaatsje langs de Douro, want de officiële plaatsen waren bezet. Ik denk dat verspreid over vier plaatsen, ongeveer 40 campers staan!
Wij meteen het dorp ingelopen langs de winkeltjes en als we op de terugweg zijn nemen we een groot glas bier op het terras. Daarna terug naar de camper, de stoelen er uit en lekker in de schaduw van een boom gaan zitten. Even daarna bij de camper een lekker koud glas wijn genomen. De temperatuur hier toen we aankwamen was 30 graden!
Bep gaat om 7 uur aan het eten beginnen en dat smaakt weer heerlijk. Na de afwas gaan we nog even heerlijk buten zitten want het is nog lekker buiten.

1. Diane Honingh:
    15 juni 2018
    Wat wilde ze dan van je, als ze niet de ramen kwam wassen?