Weer naar huis

15 juni 2021 - Uitdam, Nederland

Dinsdag 15 juni

Gisteravond nog de fietsen weer achterop en de luifel in en dan nog een stuk van de eerste helft van Spanje-Zweden gekeken. Bij de rust gaan scrabbelen, ik wilde Bep laten winnen maar niet gelukt (!) dus wint Bep het geheel met één punt verschil. Dan nog de laatste 10 minuten van de wedstrijd en het bleef 0-0.

Vanmorgen weer prachtig weer en konden rustig aan doen. De camper staat in de morgen in de schaduw en dat is wel lekker. Na het eten de camper reisklaar maken en dan naar voren om het vuile water af te tappen. We vertrekken om 10.10 uit Noordwolde en gaan binnendoor richting Siegerswoude. Onderweg weinig parkeerplaatsen maar we vonden er een in Wijnjeterp, bij een hervormd kerkje op een terp, midden in het land. Mooi kerkje uit 1778 en in 1984 gerestaureerd. Er voor een houten klokkenstoel met drie klokken. Er omheen een enorm goed onderhouden kerkhof met ook een paar geallieerden soldatengraven.

Na de koffie nog een stukje en we kwamen om 11.20 in Siegerswolde aan. De man liep meteen met me mee en had niet zulke goede woorden over onze schotel, Mercator, omdat die in het begin wat kinderziektes hadden en de fabriek dat niet heeft opgelost. Ook hadden we een Duitse TV (Caratec) en die refereert niet met Canal plus. Ook de houder van de kaart die er in zat was verouderd en hij kon dat vervangen. Dat laten doen en prima beeld, ook weer radio. Na een half uur reden we weer weg richting Afsluitdijk. Even daarvoor op een parkeerplaats gegeten. Na drie kwartier weer vertrokken en moesten wachten voor de brug want er moest een heel peloton boten  door. Over de Afsluitdijk waar ze nog steeds bezig zijn om die te versterken, dus ook wat oponthoud. We rijden de A7 af en bij Hoorn slaan we af naar de N 247. Over Oosthuizen, Edam, Monnickendam komen we langs de dijk naar huis. De dijk ziet er niet uit, nog niet gemaaid!

Om 15.20 zijn we weer thuis en worden verwelkomd door de buren.

Wij even later uitpakken en de was in de wasmachine.

Als de was hangt en de belangrijkste spullen uitgepakt zijn nemen we nog een wijntje op deze weer mooie reis die we gemaakt hebben. Deze keer Overijssel, Drenthe en Friesland. Waar ik me over verbaasde dat ze daar zoveel ruimte hebben en zoveel mooie dorpen.

Wat de volgende reis zal zijn is nog niet helemaal bekend vanwege Oranje Landen! Als het kan gaan we de reis maken die voor dit voorjaar gepland was, het is nog even een weekje aankijken.

Iedereen bedankt voor de reacties want dan weet je dat het gelezen wordt en je dan moed geeft om de volgende keer weer een blog te maken.

Groeten en misschien tot de volgende keer.

Bep en Bert