Weer thuis in Uitdam

3 oktober 2018 - Uitdam, Nederland

Woensdag 3 oktober

Gisteravond naar Bayern-Ajax gekeken en na 4 minuten dacht ik het wordt niks maar na een kwartier herpakte Ajax zich en werd het 1-1 Daarna Ajax de beste kansen op de overwinning maar drie 100% kansen gingen niet het doel in, jammer!
Vannacht een klein buitje geweest maar vanmorgen schijnt de zon als wij het luik openschuiven.
Toch nog even de kachel aan en rustig op de laatste etappe voorbereid. Na het eten de camper weer reisklaar maken en we vertrokken om 9.40 uit Weert. De A2 op en bij Eindhoven wat file zo ook even voorbij de ring Den Bosch. Bij Maastricht en ook de rondweg bij Eindhoven heeft wat geld en tijd gekost maar je moet er niet meer aan denken hoe de oude situatie was. Maar vergeleken met het buitenland, wat is er toch veel verkeer op de weg!
Maar wij hadden geen haast en reden mee in de rechterbaan naar Utrecht en dan de brede A2 met  vijf banen naar Amsterdam. Via de ring en even tanken bij 't Schouw en dan over Monnickendam naar huis waar we om twaalf uur aankwamen. De buren waren buiten en verwelkomde ons weer hartelijk, ze hadden ons gemist!
Als ik even terug kijk wat we deze reis weer gezien hebben moet ik echt het verslag en de foto's er bij halen om te kijken waar wat ook weer was. We zijn op 25 augustus vertrokken en via de Ferry van Duinkerke  naar Dover overgevaren. In twee dagen naar Holyhead gereden en daar met de Ferry naar Dublin. De eerste week mooi weer gehad en daarna werd het wat minder. Mooie  Oost en Noordkust. Ook de westkust was prachtig met zijn kliffen en vrij woest gebied. De steden waren over het algemeen druk met heel veel kerken. Ook ruïnes en bestaande kastelen en Abdijen zijn er legio. Ook heeft het een rijke historie van Prehistorie, Vikingen en de Engelse overheersing. De doodsteek, halverwege de 19e eeuw, was de Cholera en de mislukking van de aardappeloogst wat tot veel sterfgevallen en emigratie leidden. Wij zijn er 26 dagen geweest en hebben op 20 verschillende plaatsen overnacht. Hebben bijna 2900 km in Ierland rondgereden en dus heel veel gezien. De oversteek van Rosslare naar Cherbourg is achteraf niet verkeerd geweest en daardoor hebben wij nog ruim een week van het mooie weer in Frankrijk kunnen genieten en even bij kunnen kleuren!
Nu we weer thuis zijn kunnen we terugzien op een prachtig jaar waar we heel veel kilometers hebben gemaakt en ook heel veel hebben gezien. Ik wil dat ook iedereen bedanken voor het "meereizen" en de reacties op het blog. Verders hebben we weer een hele winter voor de boeg om de plannen uit te werken voor weer een mooie reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anton van geemen:
    4 oktober 2018
    Hoi Bep En Bert Nou het is goed tevernemen dat jullie zonder gescheurde kleren weer thuis zijn gekomen was goed om met jullie mee tereisen via de internet.Vandaag hier een mooie najaar dag 23c met zon er bij.In Calgary waar mijn zus Ann woond hebben ze hun eerste snow fall gehad zo,n 40cm .Mensen het beste er mee en mvg van ons beide Emmy & Anton
  2. Rene Ouderling:
    5 oktober 2018
    Nou dat zit er weer op. Was weer leuk om mee te kijken en te lezen.