Uitdam

3 oktober 2019 - Uitdam, Nederland

Donderdag 3 oktober

Na gezellig gegeten te hebben met de familie Seevinck werd het later ook nog gezellig omdat Ajax met 3-0 won van Valencia. Na de wereldgoal van Ziyech kwam Ajax in de verdrukking en met veel geluk werd het niet gelijk. Wel werd het 0-2 voor Ajax voor de rust. Ook in de tweede helft hoefde Ajax niet te klagen dat ze geen geluk hadden en een geweldige keeper op doel hebben staan. Het werd uiteindelijk 0-3 en staat Ajax fier bovenaan in de poule. Daarna geen spelletje Skip Bo gedaan omdat de stand 10-10 is en dat is wel zo mooi!
Vannacht weer enkele buien gevallen en vanmorgen 12 graden in de camper dus eerst de kachel aan voordat we uit bed stapten. Gebruik gemaakt van de heerlijke douche hier op de camping.
Na het eten gaan we rustig de boel opruimen en drinken nog eerst koffie voordat we vertrekken.
We vertrekken om 10.20 uit Groesbeek en rijden langs de Waal naar de brug waar ze aan het werk zijn. Druk op de wegen en ook nog een stukje in de file gestaan. Wisselvallig weer met soms hevige buien en dan weer de zon. We tanken nog in 't Schouw en Bep moet nog een paar boodschapjes halen in Monnickendam. We zijn om 12.45 weer thuis! Vandaag 150km gereden en dat komt op een totaal van 3316km voor deze reis.
Maar eerst eten voordat we de camper gaan leegmaken. De buren komen ons nog even welkom heten en in de middag komt de familie Porsius op de thee en even bijpraten. Later in de middag de andere buren die ook weg zijn geweest en vanmiddag terug zijn gekomen. Zo is de Bijenven weer compleet en worden deze winter de plannen gesmeed voor de volgende reis.
We hebben weer een prachtige reis gemaakt mede dank zij het prachtige weer dat we op deze reis gehad hebben. Ook hebben we weer hele mooie dingen gezien en genoten van het vrije leven! De doelstelling om "oude bekenden" weer te ontmoeten is ook grotendeels bereikt en dat was een leuk weerzien. Ook wij, die ruim 5 weken op elkaar aangewezen zijn en op een paar vierkante meter leven, hebben het goed naar de zin gehad mede door de kookkunst van Bep.
De volgende reis is nog niet zeker waar naar toe, maar als de gezondheid het toelaat gaan we zeker in het voorjaar van 2020 weer een reis maken. Ik heb geprobeerd jullie een beetje mee te laten reizen al moet ik er soms wel tijd voor vinden om dit te doen. Vooral de foto's wegsturen vergt tijd. Wil iedereen bedanken voor de reacties want dan weet ik dat het ook gelezen wordt.
Verders groeten van ons beiden en misschien wekt onze reis inspiratie bij onze lezers!

Bep en Bert Honingh

1. Corrie en Fren:
    Welkom thuis Globetrotters. Wij zien elkaar binnenkort wel weer
    Groet
    Fren
  2. Dirk Molenaar:
    3 oktober 2019
    Welkom thuis en bedankt voor de mooie verhalen
  3. Yvonne Kwakman:
    3 oktober 2019
    Welkom thuis en heel erg bedankt voor jullie mooie verhalen en prachtige foto's
  4. Corrie van Geemen:
    3 oktober 2019
    Wat hebben jullie weer een prachtige reis gemaakt.
    Dank voor de mooie foto's en de reisverhalen.
    Ik heb ervan genoten.
    Ook fijn om "gezond en wel" weer thuis te zijn.
    t.Corrie
  5. Imke en Cees:
    4 oktober 2019
    bep en bert ik heb weer genoten van jullie reis welkom thuis !
    vrg. cees en imke.