Weer thuis in Uitdam

25 september 2020 - Uitdam, Nederland

Vrijdag 25 september

Gisteravond nog een stuk van de voetbalwedstrijd Bayern München- Sevilla gekeken dat Bayern na verlenging wint.

Vannacht een paar flinke regenbuien gehad maar vanmorgen droog met wat bewolking.

Er hielden nog wat mensen me aan de praat zodat we om half tien uit Weert vertrokken.

Na de spits, maar rond Eindhoven was het erg druk.

Nog bij “de Lucht” koffie gedronken en dan op huis aan. Nog getankt bij ‘t Schouw en waren even voor twaalven thuis.

De buren hadden koffie en daar een bakkie gedaan en de verhalen verteld.

Natuurlijk over tante Co die woensdag op een rare manier aan het einde van haar leven is gekomen.

Het was toch een vreemd jaar, 2020. De reis naar Turkije ging niet door en zijn we In Nederland gebleven. En ontdekt dat ook de provincies waar we relatief weinig komen best de moeite waard zijn om die te bezoeken. Ook Nederland is mooi maar je moet het wel doen!

In het najaar dus weer op reis en noord Duitsland bezocht. We moesten op 11 september in Lettele zijn om het uitgestelde familieweekend mee te maken (Corona).

Daarna mooi weer in Nederland dus eerst in Lettele gebleven en daarna naar zuid Limburg.

We zouden weer naarDuitsland maar dan had je een “ausweiss” nodig omdat we uit noord Holland komen. Dus Frankrijk ingegaan en na een paar dagen het droevige bericht dat tante Co is overleden.

Al met al hebben toch weer mooie reizen gemaakt dit jaar, veel gezien, maar door de Coronaregels was het toch anders dan anders. We hebben gelukkig een camper zodat je in je eigen “cocon” zit waar je de sanitaire handelingen in kunt doen. Boodschappen moet je ook thuis doen maar is in Duitsland en Frankrijk duidelijk, als je ergens naar binnen gaat,  mondkapje op.

Ook dan word je er aan herinnerd dat we in een Corona tijdperk leven dus afstand houden!

Beste mensen die ons volgden, bedankt voor het lezen en de reacties, blijf gezond en hopen dat er snel een vaccin is, zodat we volgend jaar weer lezers hebben van dit blog.

Bert Honingh

1. Dirk Molenaar: