Malden

19 augustus 2023 - Nijmegen, Nederland

Zaterdag 19 augustus

Vanmorgen om even over tienen vertrokken, uitgezwaaid door de buren, die met z’n tweeën waren, de rest is met vakantie.

De voorbereidingen voor een weekje weg zijn bijna hetzelfde als je voor 11 weken op reis gaat, alleen wat minder kleren mee!

Over Monnickendam, Broek naar de A10. Het was best warm, 24 graden, maar er viel af en toe wat regen.

We gingen over de A2 en bij Deil de A15 richting Nijmegen.

Afslag naar de N323 die over de Waal gaat. Dan de N322, door het land van Maas en Waal naar Nijmegen.

Stukje door de buitenkant van de stad en dan de N271 naar Malden.

Toeristische route en we kwamen om even over twaalven aan op de camperplaats in Malden, na 143 km.

Bij een boerderij met 22 plaatsen met stroom en met de Vierdaagse dicht voor campers omdat er dan 1500 kampeerders komen met een tent die meedoen aan de vierdaagse.

Als de camper staat en geïnstalleerd is gaan we na een verkenningsronde eten.

Na eten de fietsen er af, het is warm (27gr) maar bewolkt en wat broeierig. We zouden naar Malden fietsen maar er vallen wat druppels, dus wachten we nog even.

Om half drie lijkt het dat het droog blijft en fietsen we naar Malden. Komen uit bij een groot nieuw winkelcentrum waar heel veel winkels zijn. Daar tegenover is de Sint Antonius Abtkerk uit 1960 ter vervanging van de oude kerk.

Daar in het winkelcentrum rondgelopen en nog wat voor bij de thee bij de Hema gekocht en dan weer terug.

Net toen we bij de camper waren vielen er grote druppels. Wij naar binnen en aan de thee.

Maar even na vijven is het droog en komt de zon door. Stoelen naar buiten en daar een wijntje gedronken.

Zo langzamerhand loopt de camperplaats vol en moet er gezocht worden naar nog een plaatsje.

Malden valt onder de gemeente Heumen en heeft 11.205 en daar was al vroege bewoning want men heeft daar een voorraadschuur gevonden die uit 700v. Chr stamt.

De naam Malden komt voor het eerst voor in 1247. Er was sprake van een kapel in Malden. In 1769 werd de heerlijkheid Malden verkocht aan Nijmegen.

Het inmiddels heelijk weer geworden en daarom eten we laat.

Na het eten en de afwas kunnen we nog heerlijk buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    19 augustus 2023
    Oooo… en niet zomaar iets lekkers, gewoon een taartje!! Vakantie zeker??
    Tot morgen!! 😘