Montville

25 juni 2018 - Montville, Frankrijk

Maandag 25 juni

Gisteravond nog buiten gezeten totdat de zon achter de bomen gaat, want dan wordt het frisser.
Vanmorgen weer met een blij gezicht het dakraam opengeschoven, blauwe lucht en de zon.
Na nog een heerlijke douche vertrokken we om 9.15 uit Courville sur Eure.
Binnendoor naar Chateauneuf de Thymerais. We zouden naar Verneuil maar de Route was Barree dus moesten we omrijden via Dreux. Dan de N12 naar Verneuil en daar weer naar de D840. Even voor Conchos koffie gedronken. Weer verder over de D840 richting Rouen. Langs de hele weg alle soorten graan, aardappelen, suikerbieten en nog veel meer landbouwproducten waar ik de naam niet van weet, maar ook fruitbomen. We hadden de hele tijd al ruzie met de Tom Tom juffrouw, ook al vanwege de omleiding. Maar we kwamen op de D438 en gingen over de Seine. Klein stukje A150 waar een ongeluk was gebeurd en we een tijdje in de file terecht kwamen. Na een stukje A151 afgeslagen naar Montville waar we op de camperplaats zouden gaan staan. Maar kwamen een viaduct van 2,6m hoog tegen stond op een bord 2km ervoor. Er zat een bus achter me en zei tegen Bep als die er door kan, kan ik het ook. De bus me laten passeren en het viaduct was 2,6m hoog stond op het bord en wij zijn 2,85. Het lag net in een onoverzichtelijke bocht en ik daar 100m ervoor gestopt en de bus verdween en kon er makkelijk door. Dus ik tegen Bep wij kunnen er ook onderdoor!
Om één uur kwamen we op de camperplaats aan, geschikt voor 15 campers en wij zijn no9 dus kunnen nog een plaats uitzoeken. Het is vlak bij de kerk en bij het overdekte zwembad en bij de sportvelden en 200m vanaf het centrum. Dan eerst eten en daarna de stoelen gepakt en meegenomen naar het park met vijver naast de camperplaats en daar onder een boom gaan zitten. Om 3 uur het stadje ingelopen ( ong 4500 inwoners), de niet zo'n oude kerk bekeken en ze hebben ook een mooi gemeentehuis. Ook is hier een brandweermuseum. Maar nog veel winkels zijn dicht en we belandde toch nog even in de supermarkt en nemen nog wat lekkers mee.
Dan weer terug en de stoelen weer gepakt en bij het meer gaan zitten. Ik het meer nog even rond gelopen en naast Bep gaan zitten. In het stadje stond een temperatuurmeter en wees 34gr aan! Hier onder de boom bij het meertje is het heerlijk! Als de klok richting de vijf gaat, gaan we naar de camper waar we ook heerlijk kunnen zitten in de schaduw. Het wijntje smaakt weer prima, we beginnen er verstand van te krijgen! Als het tegen zevenen loopt gaat Bep voor het eten zorgen. Ik zit buiten en kijk naar een paar jongens die jeux de boules spelen, maar wel met een fles wijn er bij! Hoop dat ze de ballen niet over het hek gooien!
Na het eten gaan we buiten zitten want het is nog heerlijk weer.

1. Diane Honingh:
    25 juni 2018
    Heb je nu wen camper cabrio? Hahahhaa