Naar Raalte

25 augustus 2023 - Raalte, Nederland

Vrijdag 25 augustus

Gisteravond niet meer buiten gezeten omdat het vochtig werd en omdat Ajax uit moest voetballen tegen Ludogorets. Ik moest eerst even wennen aan de nieuwe namen en Ajax maakte wel 3 doelpunten maar het spel viel me erg tegen. De 10 minuten na de rust leek Ajax  het wel gevonden te hebben en het werd 0-4 maar daarna was de Bulgaarse ploeg gevaarlijker dan Ajax en werden er fouten gemaakt. Defensief en aanvallend mag er wel verbetering in komen om mee te draaien in de top van de competitie.

Ook gisteravond nog een buitje gehad maar vanmorgen rustig, bewolkt en wat nevelig.

Gisteravond liep de camperplaats helemaal vol en er staan nu 24 campers, kan er geen één meer bij.

We drinken koffie en daarna op de fiets naar Raalte waar van alles te doen is. Het is dan ook erg druk en er zijn door de hele stad kraampjes waar van alles te koop is. Ook alle winkels open waar er heel veel van zijn!

We lopen de Plaskerk in waar ook heel veel oude foto’s staan van schoolkinderen van vroeger en ook is daar de inzameling voor het project in een ontwikkelingsland.

De naam Plaskerk komt, omdat er vroeger een waterpomp stond waar altijd een plas water stond.

We lopen verder naar een enorme tent waar alle praalwagens staan opgesteld. Toen we net binnen waren begon het te plenzen van de regen. Veel mensen kwamen naar binnen om niet nat te worden. We konden dus rustig kijken want na ruim een half uur was het weer droog.

Wij dus verder de stad doorlopen en weer op de fietsen aan.

We nemen wat boodschappen mee bij de Aldi en dan naar de camper. De lucht dreigde en halverwege begon het te regenen. Ook waren de spoorbomen nog dicht dus we waren behoorlijk nat toen we weer bij de camper waren. Droge kleren aangetrokken en dan eten.

Als het weer droog is doen we de fietsen achterop want we gaan niet meer fietsen vandaag.

Ik loop even een rondje en kom in gesprek met de buren uit Almelo. Die zijn hier voor de festiviteiten en speciaal voor de Queen tribute band.

De zon is weer doorgebroken en we kunnen weerbuiten zitten en daar ook thee drinken.

Net als de 5 in de klok is geweest begint het te spetteren en ruim ik de stoelen op en we gaan naar binnen. Dat was maar goed ook want er vallen een paar donderklappen en het begint enorm te regenen. We zitten binnen en ook daar smaakt het wijntje goed.

Om half 7 is het weer droog en worden er weer vele honden uitgelaten!

Bep gaat met het eten beginnen en ik probeer wat op papier te zetten.

Na het eten is het buiten wel goede temperatuur maar het gras te nat om nog buiten te gaan zitten.

1. Diane Honingh:
    25 augustus 2023
    Hier hebben we geen druppel gehad vandaag! Al dreigde de lucht wel vaak en was het overdag behoorlijk benauwd.
    Morgen weer naar huis?