Tarifa

3 juni 2018 - Tarifa, Spanje

Zondag 3. Juni

Vanmorgen toch wel weer vroeg wakker, het was wat bewolkt en zouden vandaag er een werkdag van maken om alles weer schoon te maken.
Na het ontbijt dus druk in de weer. Bep ging wassen en ik het dak op van de camper om de schotel weer normaal te maken. Dat lukte en meteen het dak en het zonnepaneel schoongemaakt. De Schotel kan de satelliet nog niet vinden maar dat was ook al zo toen we hier voor Marokko waren.Dan ook meteen maar de rest van de camper schoonmaken zodat hij er weer spic en span uitziet. Bep had de lakens aan de lijn en daarna zijn we toen koffie gaan drinken. Naar de receptie gegaan om een dag bij te boeken en deze en gene onderweg gesproken. Vanmorgen zijn er weer wat reisgenoten vertrokken en morgen gaan er weer zo rustig aan op huis aan (maar dat is nog wel ruim 2500km voor ons!) we eten lekker buiten want de zon is er weer doorgekomen en dat is ook lekker voor de was. Om half drie liggen de schone lakens weer op het bed! Daarna gaan we naar het strand en wandelen langs de zee en vinden nog een paar mooie schelpen. Als we terug zijn komen René en Wil nog even wat drinken. Die blijven nog een dag langer maar wij gaan morgen weer verder. Heel gezellig gezeten en als de fam. Honingh uit Marken met ons face timen gaan Wil en René weer naar hun camper terug. Bram en Annabel erg enthousiast en vragen hoe lang het nog duurt voordat we weer thuis zijn! Het is al acht uur als Bep aan het eten begint. Het is nog heerlijk buiten en daarom eten we buiten. Als de  afwas bijna klaar is komen John+Lies en Henk+Wimmie alvast afscheid nemen omdat die morgen ook weg gaan. Dan de boel opruimen zodat we morgen op tijd vertrekken kunnen.

1. Bernadette Seevinck:
    4 juni 2018
    Goh, wat gaat het toch snel, jullie zijn alweer op het Europeese vasteland. En nu gaan jullie ieders apart terug?
    Het was echt een huishoudelijk dag daar voor jullie.
    Nou, die heb ik gisteren hier ook gehad. Het was eindelijk wat koeler, waardoor ik wat meer puf had om te stofzuigen, bed verschonen, nou ja net zoals jullie daar jullie huis op wielen kuisen.
    De laatste weken is mijn sterhulp Jolanda op de Esschebaan bezig geweest om het spic en span te maken voor Saskia's en gezin komst, nu al op vrijdag 8 juni en natuurlijk voor het huwelijks festijn!
    Oh, daar zie ik erg naar uit. Nog nooit zo'n pure originele trouw uitnodiging gekregen. Ze hebben er natuurlijk wel lang op kunnen broeden.....!
    Hebben jullie ook weer zin om op huis aan te gaan?
    Zijn jullie ook nog in Cádiz geweest. (Ik volg niet elke dag) Dat is wel een prachtige vestingstad. Ik was daar 3 weken toen ik nog fris en flux was en dacht dat ik het spaans onder knie zou kunnen krijgen. Maar de harde schijf in mijn hersenpan zit vol. Ik probeer wel elk jaar opnieuw in de winter op Spaanse conversatie, maar moet steeds weer opnieuw woordenschat ophalen.
    Zijn jullie een beetje Spaans vaardig. Je hebt wel hulp aan de Franse taal. Want vaak zit je met een frans woord met ar eraan gebreid of andere spaanse uitgang ca wel half goed. Alleen praten die lui daar zo ontichelijk snel.
    Nou lieve mensen, nog mooie tijd en avontuur op de terugweg! Tot snel.