Vollenhove

21 augustus 2023 - Vollenhove, Nederland

Maandag 21 augustus

Vandaag onze Tineke echt jarig dus gefeliciteerd vanuit Malden!

Gisteravond nog totdat de zon onder ging buiten gezeten en Studio Sport bekeken op de Ipad, want de wifi is hier prima.

Net als die avond ervoor een film op Netflix gekeken.

Vanmorgen wat bewolkt maar best warm.

Na ontbijt de camper weer rijklaar maken om naar de volgende etappeplaats te rijden.

Nog even met m’n Italiaanse buurvrouw gepraat die met man en twee opgeschoten kinderen een rondje Nederland deden.

Wij vertrokken om 9.40 uit Malden en zouden vandaag een toeristische route gaan rijden.

Eerst naar Berg en Dal door de bossen en het mooie heuvellandschap. Zo op Kleve aan waar we richting Emmerich voor een afgesloten weg kwamen te staan. Dus terug naar Kleve en daar een andere weg naar de brug over de Rijn gevonden.

Even voorbij Doetinchem koffie gedronken toen we eindelijk een parkeerplaats gevonden hadden. (Daarna legio parkeerplaatsen!). Dan richting Zutphen waar we weer een afgesloten weg kregen en dus de omleiding moesten volgen. De Tom Tom is dan helemaal van streek, weet er geen eind meer aan en wil maar steeds terug.

Maar wij kwamen weer langs de IJssel richting Deventer. Daar ook de IJssel gevolgd en onderweg op een mooie parkeerplaats gegeten. Kwamen in Zwolle en ook daar de weg afgesloten. Tom Tom weer helemaal de kluts kwijt en wist er geen eind meer aan. We kwamen in Wezep en daar de N50 genomen naar Emmeloord. Daar een stukje ervoor afgeslagen naar Vollenhove waar we om 14.20 aankwamen op de camperplaats voor camping Akkertien. (184km) We hadden gebeld en via de mail ons al ingeschreven dus we stonden zo op onze plaats.

Luifel meteen uit want de zon scheen precies op onze deur waar we moeten zitten.

Wat gedronken en de fietsen er af en dan naar Ome Adri die in het bejaardenhuis zit.

We hadden wat meegenomen wat hij graag lust en hij was thuis, zou net de bonte was in de wasmachine stoppen. Ome Adri is 90 en is nog goed bij de tijd, over vroeger maar ook van deze tijd. Alle familie bijzonderheden verteld en hij was dit voorjaar nog met familie naar Normandië geweest om het landingsgebied van de geallieerden te bekijken.

Krasse man, alleen het lopen gaat hem slecht af. Nadat we daar een uurtje hebben gezeten zijn we naar tante Ada (91), ome Adri zijn vrouw, gegaan. Die zit in het verzorgingshuis, tegenover het bejaardenhuis. Tante Ada weet het niet meer en herkende ons ook niet meteen. Maar toen Bep zei dat ze de dochter van Evert is herkende ze Bep (zei ze!) Het is moeilijk om een gesprek te houden maar ze was blij ons te zien en vond ons er mooi en jong uitzien!! Na 20 minuten zijn we vertrokken en tante Ada liep helemaal mee naar buiten en ik deed de poort maar weer dicht, met een code, niet dat ze “ontsnapt” !

Wij zouden nog bloemen kopen voor het graf van tante Jo en Bep haar opa en oma maar hier zijn de winkels op maandag dicht! Dus geen bloemen.

Dan terug door de versierde stad. Ze vieren hier, net als bij ons in Zuiderwoude, nog Koningsdag op het laatste weekend van augustus vanwege de geboortedag van Koningin Wilhelmina op 31 augustus. Ook diverse tribunes voor het Corso, aankomende weekend.

Het was al laat dat we weer terug waren maar toch nog wel tijd voor een biertje en een wijntje. Na het eten en de afwas werden getrakteerd op muziek van een blaasband.

Tot 9 uur buiten blijven zitten, toen de muziek was afgelopen en de steekmuggen vervelend werden.