Sevilla

4 juni 2018 - Sevilla, Spanje

Maandag 4 juni

Vanmorgen weer op tijd er uit en het was mooi weer. Hier nog even lekker douchen en na het ontbijt de camper rijklaar maken. We doen een ronde en nemen afscheid van de reisgenoten die er nog zijn. De meeste gaan weg, alleen René en Wil, en Hent en Lia blijven over. Om 9.10 vertrekken wij vanaf de camping. De N340 op richting Cadiz. In deze streek is heel veel landbouw, maar ook honderden windmolens en ook zonnepanelen die met de zon meedraaien. Heuvelachtig maar een mooie streek. Om 10.50 gestopt om koffie te drinken. We rijden verder naar Dos Hermanos, over een smal weggetje, waar een camperplaats zou zijn. We komen voor een poort die gesloten is. Er staan wel veel caravans maar die staan in de opslag. Daar gedraaid en er is nog een camperplaats in dat stadje en daar heen gereden. Idem dito, poort dicht en veel caravans op het terrein dus ook een stalling! Het boek er bij en een camperplaats in Sevilla gevonden die 9km van ons vandaan was. Bep wilde niet naar een stad maar door overmacht kwamen we om 12.45 op een camperplaats in Sevilla aan. Een groot afgesloten terrein waar ook auto's opgeslagen staan. Nadat de camper stond en de stroom was aangesloten eerst gaan eten. We zitten niet ver van het centrum dus na het eten daar lopend naar toe. Prachtige stad met brede wegen, prachtige parken en ook hele mooie gebouwen. Sevilla is al een hele oude stad, 1000 v.Chr. was het al bewoond en heeft een rijke historie. Als ik dat allemaal zou opschrijven heb ik verlenging van deze dag nodig! We lopen over de brug, lopen door een park en zien een prachtig gebouw waar veel diensten in ondergebracht zijn. We lopen langs het Universiteitsgebouw naar de Kathedraal. Entree betaald en naar binnen. Geweldig groot gebouw dat tussen 1184 tot 1198 gebouwd is als Moskee. In 1248 veroverde de Christenen het en het werd een Kathedraal. In 1401 werd besloten om een gigantische kathedraal te bouwen. De bouw werd afgesloten in 1506. Het is het grootste Gotische kerkgebouw van Europa en is 127m lang en 83m breed en heeft een hoogte van 43 m. De toren uit de 12e eeuw is 104,5m hoog! Het staat ook sinds 1987 op de lijst van Unesco. Binnen pracht en praal en ook verschillende grafmonumenten van aardbisschoppen van Sevilla. Ook bevindt zich het praalgraf van Christoffel Columbus in deze kerk. We waren net op tijd want om 4 uur werd de toegang afgesloten omdat er een dienst is. Wij wel de hele kerk gezien en naar buiten. Stukje terug gelopen en een terrasje opgezocht. Lekker wijntje en een biertje tot ons genomen. Dat miste je nu in Marokko! Dan weer de terugweg genomen en we waren om bijna half zes weer bij de camper. Stoelen er uit en nog een wijntje en een biertje genomen. Het was warm, in de stad gaf de temperatuurmeter 29 gr aan! Bep gaat pas om half acht koken en als het half negen is leggen we de benen lang uit want ze hebben 10km gelopen!

1. Diane Honingh:
    4 juni 2018
    Ook wel weer lekker met zn tweeën de inhoud van de dag bepalen! En een terrasje met een drankje is ook heerlijk! Goede reis weer morgen. X