Villa Real de Santo Antonio

5 juni 2018 - Vila Real de Santo António, Portugal

Dinsdag 5 juni

Gisteravond nog even TV gekeken, wel naar BVN op Astra 1, maar daar was "Bij de boeren" van Yvonne Jaspers en dat is een leuk programma.
Vanmorgen scheen de zon weer en na het ontbijt om tien voor tien vertrokken nadat we betaald hadden. Hier op deze camperplaats is alles aanwezig tot wasmachine en droger aan toe. Kost 12 euro en 3 euro stroom. Het is een heel groot parkeerterrein waar nieuwe auto's worden afgeleverd. Ik moest dan ook even wachten met betalen omdat er drie chauffeurs voor me waren. Hier vandaan reden we naar de Aldi, 2km daar vandaan. Dan naar de A49 richting Huelva. We reden door een wat golvend landschap met veel landbouw. Even voor Huelva gestopt voor de koffie. Dan qeer verder en veel sinaasappelbomen en olijfbomen en plastiek kassen. We gaan de brug over de Rio Guadiana over wat tevens de grens met Portugal is. De klok kon weer een uur terug! Hier even voorbij een speciaal poortje voor toeristen. Hier kan je je nummer van de camper laten registreren en ook je credit kaart, zodat je bij tolwegen automatisch betaald. Dan de eerste afslag naar Villa Real de Santa Antonio. Daar kwamen we om 11.40, Portugese tijd, aan. Op een camperplaats waar ook voorzieningen zijn. Maar we gaan eerst eten en dan even in de zon zitten want de temperatuur is prima al schijnt de zon niet volop. Tegen tweeën gaan we het stadje in. Eerst langs de haven waar veel boten liggen. Leuk stadje met veel winkeltjes die nog niet allemaal open zijn. Bep scoort nog een korte broek en we gaan via de boulevard weer terug naar de camper. Daar drinken we eerst thee en om half vijf nogmaals het stadje in. Nu wel alles open maar ook drukker. Ook gaan we nog de kerk in die niet zo bijzonder is. Misschien komt dat omdat we gisteren in Sevilla zijn geweest! We zijn tegen zessen weer terug en openen en fles wijn.
Nog steeds wind al is de temperatuur lekker. Bep gaat om kwart over zeven met het eten beginnen.
Vanmiddag nog een mail van Wil gekregen en die vertelde dat Nico en Corrie op weg naar huis een ongeluk hebben gehad. Zij bekeerden gelukkig niets maar de auto kon niet meer rijden. Ze hebben deze reis weinig geluk gehad!
Na het eten loop ik nog even over de kade en zie de veerboot aankomen die tussen VillaReal de Santo Antonio en Ayamonte, aan de Spaanse kant, vaart. De wind is weg en het is nog heerlijk buiten.

1. Diane Honingh:
    5 juni 2018
    Leuk programma is dat hè? Wij kijken het ook en zelfs Sanne en Tom vonden het niet erg om mee te kijken.
  2. Wil:
    6 juni 2018
    Ziet er mooi uit hoor. En fijn dat je tv het weer doet.
    Wij gaan morgen weer verder.
    Bep een ijsje ?
  3. Bernadette Seevinck:
    6 juni 2018
    Oh lijkt me zo lieflijk hoe jij het landschap beschrijft. Wat zou ik graag meegereden zijn.
    En Bep hoeft vooreerst geen wasje te doen met haar nieuwe broek!
    Effe melden: Michiel is volop bezig om de Esschebaan een lustoord te maken. Het gazon heeft er nog nooit zo mooi bijgestaan, met extra mest, maai, en zaaibeurten voor lege plekken en achter kuilen dichtgemaakt. En ik heb op mijn ooie dooie hier en daar lekker onkruid zitten wieden. Maar na ¾ uur ben ik gaar met mijn been en ga ik lekker lezen.
    Nog mooie tochten in het verschiet toegewenst. Doeiiii

Ik heb zo'n zin in hun trouwerij. Het is alles zo origineel.zie r vreselij naar uit