Stuk fietsen

9 mei 2024 - Catral, Spanje

Donderdag 9 mei Hemelvaartsdag

Gisteravond to 20.50 buiten blijven zitten, de zon gaat dan onder maar ook omdat ik Real Madrid- Bayern München wilde kijken.

Real is duidelijk sterker en Bayern moet het van wat uitvallen hebben. Maar de rust 0-0

Na de rust hetzelfde beeld, Real sterker. Maar dat scoort Bayern, tegen de verhouding in 0-1. Maar in de voetbalwet staat wie de meeste doelpunten maakt wint de wedstrijd ook al ben je de mindere! Maar in de 88ste minuut wordt het door een foutje van keeper Neuer, 1-1. Een ontketend Real maakte in de eerste minuut van de extra tijd 2-1. Bayern zette nog wel aan en maakte in de 12e minuut van de extra tijd nog 2-2, door de Ligt, maar het bleek dat Mazraoui buitenspel had gestaan (2 ex Ajax spelers). Dus gaat Real Madrid het op 1 juni opnemen tegen Borussia Dortmund om de beker.

Gister ook nog de ongeregeldheden in Amsterdam gezien. Maar wat daar gebeurde, het leek wel oorlog! Het is natuurlijk niet allemaal netjes wat er in Gaza gebeurd maar als je wilt protesteren maak er dan zelf ook geen oorlog van en verniel niet de spullen van een ander!

Vanmorgen weer stralend weer, na het brood halen weer lekker buiten in de zon ontbijten.

Hemelvaartsdag vieren ze hier niet in Spanje, net zoals Pinksteren. Ze vinden de hemelvaart van Maria belangrijker dan die van Christus. In de meeste kerken zie je dan ook veel meer van Maria dan van Christus.

Ook drinken we koffie buiten en dan maak ik de fietsen gereed. We vertrekken om naar Albarata te gaan. Had nog wat informatie ingewonnen bij de buren en we vertrekken achter de camping langs over een grindpad. Langs een kanaaltje waar een visser een vis van zeker een halve meter had gevangen! Wij verder en weer een hoge klucht op over het spoor. Moeten we nu links of rechts. Wij namen links en kwamen na een heel stuk op een kruising, links of rechts. Wij namen links en na een eind nog een keer links en zo kwamen we aan in Sant Isidre. Het was nog een klein stukje naar Albetera maar dan over een 90km weg. Daar krijg je mijn Beppie niet mee, vanwege razende auto’s langs je heen.

Dus daar maar omgekeerd en de terugweg aanvaard. We reden nu een stuk korter want het bleek dat we een eind omgereden hadden. Weer langs de camping en meteen doorgereden naar Catral om wat boodschappen mee te nemen bij de Dia. We waren om 14.15 terug en toen gaan eten. Na de afwas! de accu’s in de opladers en de lap top tevoorschijn gehaald om zo de foto’s in veiligheid te stellen. Bep zat lekker te lezen.

Daarna zou ik gaan zwemmen maar het Tahiti bad is dicht en ik heb geen zin om helemaal naar voren te lopen. Dus het alternatief is douchen en dat vindt Bep niet erg!

Bep heeft intussen een update van haar zuster en daar gaat het gelukkig goed mee.

Na de thee een wijntje en we eten laat omdat we vanmiddag ook laat gegeten hebben.

Het is nog heerlijk weer en we krijgen berichten uit Schotland dat ook de fam. Seevinck het erg naar de zin hebben. Schots weer maar geen regen! Die treffen het toch altijd in de voorjaarsvakantie.

Na het eten ga ik weer afwassen!! Bep zou hier wel langer willen blijven en ik weet waarom!

1. Diane Honingh:
    10 mei 2024
    En uiteindelijk bleek dat het geen buitenspel was. Arme Mazraoui en De Ligt. Precies 5 jaar na de dramatische slotminuten tegen Tottenham met Ajax (wat een verdriet was dat!) nu weer. Maar goed, als het verlenging was geworden had real waarschijnlijk toch gewonnen want ze waren gewoon beter. Bayern had een slechte eerste helft!
    En ma… ik zou proberen er nog een weekje aan vast te knopen: de afwas én de vuilnis! Het moet niet gekker worden. Hihihi
  2. Tom:
    11 mei 2024
    Haha! Toch maar douchen dan… Jammer dat het zwembad dicht is als je er net even zin in hebt!

Jouw reactie