Baeza

20 april 2018 - Baeza, Spanje

Vrijdag 21april

Gisteravond kon de schotel de satelliet niet vinden dus geenTV. Dus maar twee spellen Skip Bo gespeeld die ik alle twee won en de stand wat dragelijker maakt, 6-3 .
Vanmorgen wederom mooi weer al was het wat frisser dan gisteren. We hadden niet zoveel haast en zijn na een klein wasje van Bep Úbeda ingelopen. Gisteren vroegen we aan een jongen de weg naar het oude centrum maar die wist het ook niet precies en stuurde ons een kant op. (Volgende keer maar Tom meenemen als tolk!) maar na de kaart bestudeerd te hebben gingen we deze keer de goede kant op. Langs de rand van de stad waar je een prachtig uitzicht hebt op de bergen(sneeuw!) ware het niet dat het heiig was. We zien niet alle 48 monumenten maar wel veel. Ook nemen we nog een brood mee. Bij de camper eerst koffie gedronken en dan via de Lidl naar Baeza een ongeveer zelfde stad als Úbeza maar dan met ruim 16000 inwoners. Ook met heel veel monumenten op de werelderfgoedlijst van Unesco. We waren daar om even over twaalven na 11km te hebben gereden. Bep dr was buiten gehangen en daarna eerst eten. Om half twee het stadje ingelopen en eerst een plattegrond van Baeza gehaald. Ook daar de oude gebouwen bekeken, alleen van de buitenkant want alles is dicht. Ook de winkels, die om 5 uur pas open gaan. Moeten we even aan wennen. Maken ook foto's maar dat valt niet mee want de straatjes zijn te klein om die grote gebouwen helemaal op de foto te krijgen. Ook hier een uitzicht omdat die steden boven op de heuvels liggen, maar nog steeds heiig. Na een paar uur hadden we het gezien en zijn naar de camper gelopen. Stoelen er uit en het is wel uit te houden in de zon omdat er een windje staat. Dan aan de thee. Later nemen we het witte wijntje ook op ons "terras" .
Het is bijna 7 uur als Bep naar binnen gaat om het eten te maken.

1. Tom:
    20 april 2018
    Hee opa en oma! Voor de volgende keer, waar is het centrum betekent : Donde es el centro? Nog een gezellige avond !! XXX
  2. Diane Honingh:
    20 april 2018
    Morgen weer een stukje verder? Zondag moeten jullie op het verzamelpunt zijn toch?