Ùbeda

19 april 2018 - Úbeda, Spanje

Donderdag 19 april

Gisteravond weer Skip Bo gespeeld in de hoop om weer gelijk te komen maar..... 3 spellen gespeeld en alle drie verloren 6-1 voor Bep. Ze zeggen wel dat als je geen geluk met het spel hebt dan wel in de liefde. Maar hoe zit het dan als je tegen je eigen vrouw speelt? Dus die gaat die vlieger in dit geval niet op.
Vanmorgen weer prachtig weer, mooie blauwe lucht. Om 9 uur vertrokken wij uit Bétera naar de rondweg en dan de A3 richting Madrid. Bij Requena van de snelweg af en de N322 naar Albecete.
Het eerste stuk stonden de landerijen vol met druivenranken zonder één groen blaadje er aan.
Je rijdt over een hoogvlakte van ongeveer 1000m met af en toe wat stijgen en dalen, soms 10%.
Het is een prachtige rustige weg, alleen zijn er geen parkeerplaatsen. Dus ong. 40 km voor Albacete gestopt op een soort ventweg en daar koffie gedronken. Dan weer verder en wordt het landschap bepaald door veel landbouw en groenteteelt, vooral veel prei. Dan ook koeien en schapen op wat heuvels waar alleen maar wat gras groeit. Dan ook heel veel grote plassen langs de kant van de weg en ook in het land. Het heeft hier niet zo lang geleden flink geregend!
We zoeken weer een parkeerplaats om te eten en die vinden wij bij een dorpje waar een discotheek is. Op die parkeerplaats gaan we eten. De hele weg is het al prachtig weer en de temperatuur loopt steeds wat op, nu 23 graden! Na het eten weer verder en na Alcaraz zien we steeds meer olijfbomen en in de buurt van Úbeza allen maar olijfbomen. Daar zouden we heen en om 3 uur arriveerde we op de camperplaats. Het was 24gr en we hadden 379 km gereden. Mooie camperplaats voor 10 campers en wij waren no 6 en konden nog een plaatsje uitzoeken. Naast het zwembad dat nog gesloten is en naast de politieacademie, best veilig dus! Inmiddels kwamen er nog meer binnen en raakte eerst met een Engelsman en later met een Nederlander in gesprek. Dus wat verlaat het stadje in gelopen dat al meer dan 6000 jaar bewoond is. Er zijn hier 48 monumenten die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staan. De winkels gaan om 5 uur weer open dus was het rustig op straat. Nog wel wat oude gebouwen gezien en ook in de Plaza de Torres geweest maar dan toch weer terug gelopen naar de camper. Thee gezet en buiten op ons terras in de schaduw van onze nieuwe buren opgedronken. Later nog een wijntje genomen en het was pas 7 uur dat Bep zich terugtrok in de camper om het eten te maken. Vandaag weer een prachtige dag en 379km gereden. Sprak vandaag een Engelsman die gisteren in Cordoba was en het daar 29gr was en de Spanjaarden met een jas aan en lange broek liepen. Dat kwam omdat ik zei dat de Engelsen met 18 gr met korte mouwen en korte broek lopen. Europeanen, maar wat verschillend!

1. Diane Honingh:
    20 april 2018
    Hee mam, wel zorgen dat je eind juni nog steeds voor staat hoor met Skip Bo!
  2. Diane Honingh:
    20 april 2018
    Inmiddels is het vrijdag en nog heerlijk weer. De parasol staat gewoon buiten en de zon is warm. Een goed weekend om te wennen aan de warmte, want de voorspellingen voor onze vakantie zijn zo'n 29 graden de hele week!
    Het enige jammere is dat we een buurjongen hebben die bij de fanfare wil en dus elke middag hetzelfde deuntje oefent (en dat al zeker een jaar). Volgens S en T is het beter dat hem verteld wordt dat hij geen talent heeft, want er zit weinig verbetering in. En ik... ik moet elke keer denken aan opa die op zondagochtend in de slaapkamer toeterde als oma naar de kerk was en later in het bejaardenhuis dat ook nog wel deed.

Hoe heerlijk dat het weekend is. Morgen lijkt de temperatuur iets minder te worden (tenminste.. als je buienradar moet geloven) maar zondag weer 23 graden. Daarna lijkt het weer op en moeten we het weer met een graad of 15 doen.
    Tom morgen al vroeg voetballen:10.15 uur thuis tegen ADO20 (staan 2 plekken lager). Jullie horen hoe het afloopt! Gezellige avond. Dikke kus
  3. Imke en Cees:
    20 april 2018
    Ik maak me een beetje zorgen over dat geskip bo van jullie Bert ,als je voor Marokko
    niet een paar partijen gewonnen heb kan Bep wel eens naar andere tegenstander op
    zoek gaan en dan zijn de rapen gaar! dan kon het weleens een dotreis worden.
    lukt het niet om te winnen, stel ik mensergerjeniet voor.
    zet em op! vrg Kees en Imke.