La Carlota

21 april 2018 - La Carlota, Spanje

Zaterdag 21 april

Zag dat ik gisteren al 21 april had geschreven maar vandaag is het echt 21 april.
Gisteravond weer geen schotel, komt omdat we buiten de zone zitten om de Astra te ontvangen. Dus maar weer Skip Bo in de hoop wat dichterbij te komen en dat lukte! Twee spellen gewonnen en dus 6-5 voor Bep. Maar we hadden nog wat anders, we kregen buren. Eerst kwam er een enorme MAN camper en daarna stopte er een auto en stapten er twee mensen uit met een rugzak.
Die liepen wat rond en zagen er nou niet zo fris uit. Wat gebeurde, ze zetten een tentje op tussen de Spaanse buren en ons. Wij en ook de buren keken de ogen uit. Ik even gevraagd wat de bedoeling was en het bleek een Frans stel te zijn, even in de twintig, en waren ook op reis! Een tentje van niets en met een paar bij elkaar gezochte stenen de touwtjes mee vastgemaakt want haringen kan je niet in de grond krijgen. Dus tentje opgezet en verdwenen in hun tentje. Wij deuren op de knip en ook naar bed gegaan.
We waren al vroeg wakker want staan achter een busstation en begonnen om half zeven te rijden. Ze moeten achteruit de halte af en dan is het net of de wekker afgaat (piep,piep,piep) en deze kan je niet uitzetten!
Na het eten nog gekeken naar een bakker voor onderweg maar niet gevonden. Onze buren gingen één voor één naar het busstation om daar hun sanitaire behoefte te doen, denk ik!
Om 9.05 vertrokken en eerst langs de supermarkt, die om 9 uur open gaat, brood te halen.
Dan nemen we de A316 naar Jaén, een heuvelachtige weg met alleen maar olijfbomen op de heuvels. Bij Alcaudete nemen we de N432 en gaan daar koffie drinken. Dan verder naar Cordoba en de A4 naar ons einddoel van vandaag La Carlota waar we ons aansluiten bij de Acsi groep.
We zijn de laatste die aankomen, de rest is er al. Worden ontvangen door de reisleiders en zoeken ons plaatsje. Dan eerst eten en daarna kwamen vele mensen hun voorstellen en een praatje maken. Ik was bezig alle insecten van de voorkant er af te halen maar werd steeds onderbroken.
Ze stelden zich dan voor maar ben het nu al weer vergeten, komt wel denk ik. Om 3 uur naar de reisleiders om het een en ander door te nemen. Dan weer terug en spreek nog enkele reisgenoten.
Dan is het al lang weer tijd voor thee, de dag vliegt om! Daarna een wijntje en ook nu wat mensen die even een praatje komen maken. Bep gaat om 19.15 naar binnen om het eten te maken en ik ga brood bestellen voor morgen.

1. Huberdina Schouten:
    21 april 2018
    Lekker dat jullie veilig zijn aangekomen bij de groep.
    Vandaag nog mooi weer, op de fiets naar Marken geweest, verjaardag van Johan, morgen wordt het minder met het weer en dan mogen we weer in lange broek en trui, zal wennen worden, bijna de hele week buiten gebivakkeerd.
    Veilige overtocht en dikke kus.
  2. Marije:
    22 april 2018
    Om die foto van dat kleine tentje, op de plaats gehouden door stenen, moest ik echt lachen! Deed me denken aan mijn ‘vorige’ leven.
    Fijn dat jullie nu bij de ‘we zijn er bijna’ club zijn. Ben benieuwd naar jullie clubervaringen!
  3. Diane Honingh:
    22 april 2018
    Nou Marije, ik vroeg gisteren ook al of de camera’s al klaar stonden. Best stiekem een beetje jammer dat het niet zo is.
    Ben heel benieuwd hoe het vanavond verlopen is tijdens het diner. Leuke mensen gesproken?
    Wij zitten naar de bekerfinale te kijken. Feyenoord staat gelukkig voor, maar AZ wordt zeker niet weggespeeld.
    Dikke kus
  4. Niza/Rijk:
    Beste Bep en Bert
    Jullie staan aan de vooravond Marokko te bezoeken. Als we terugdenken aan onze reis in 2013 naar Marokko, dan denken we aan kleuren, geuren en smaken. Reizen door Marokko is één kleurrijk feest. En van dat feest gaan jullie nu 6 weken genieten.
    Het is bijkans onmogelijk om je te vervelen in een Marokkaanse stad. De souks vormen een labyrint van smalle straatjes, tot de nok toe volgestouwd met spullen. Een routeplanner helpt....ik denk het niet. Irritant is het om alle opdringerige verkopers van je weg te houden. Je leert onderhandelen. Mensen zijn vriendelijk maar het gaat om één ding om dat uit je zak te kloppen.
    En dan de muntthee. Je drinkt er vast veel van tijdens jullie reis. Elke dag wat muntthee en je kunt er weer tegen. Dit zoete, hete drankje is een fijne oppepper na urenlang struinen of verdwalen door de Marokkaanse medina’s.Een bosje muntthee kan ook helpen om de stank bij het bezoek aan een leerlooierij iets aangenamer te maken.
    Geniet van deze mooie kleurrijke reis van warmte en kou.
    Een hartelijke groet van ons