Gray

29 september 2019 - Gray, Frankrijk

Zondag 29 september

Gisteravond eerst de eerste helft van Ajax-Groningen gekeken en daarna naar "de beste zangers". Dit was weer voorlopig de laatste aflevering en ook genomineerd voor een gouden televizierring. Een mooi programma met diverse soorten zangers die live een lied moeten zingen. Van mij mogen ze die krijgen want er komt weinig poes pas bij kijken. Maar evengoed met een schuin oog de tweede helft gevolgd. Ajax was oppermachtig maar kon geen doelpunt maken en moest wel oppassen voor de tegenaanval want die aanvallers kregen alle ruimte. Maar 10 Min. voor tijd viel dan toch het eerste doelpunt en won Ajax met 2-0.
Voor de rest weinig aan op de TV. Het was buiten helemaal helder geworden en dat merkte wij binnen ook want ons zoemertje moest even bijspringen! Vanmorgen was het fris in de camper, 11graden en buiten 6! Maar de lucht was blauw en de zon scheen en dan is het zo warm binnen.
Bep binnen aan de gang en ik water bijvullen en een doekje over de camper halen. Maar kreeg een (Nederlandse) prater en Bep had het water al 3X gekookt toen ik binnenstapte om koffie te drinken. Na de koffie de fietsen gepakt en nu in zuidelijke richting gaan fietsen. Eerst nog wat lekkers gehaald bij een bakker voor onderweg. We fietsen weer langs de rivier de Saône en dit is een mooi fietspad! Wel veel hazelnoten er op en dan is het net alsof je band ploft als je er overheen rijdt. Na een half uur fietsen belt de fam. Honingh uit Marken en via face time zien we dat ze niet veel veranderd zijn. Goede berichten maar ook wat mindere want een goede kennis van ons heeft een hartaanval gehad op de fiets en heeft het kantje boord gehaald. Is net van de intensive care af. Niet zo lang geleden met de VUT gegaan. Dus, geniet van het leven zo lang het kan!
Ook hier geen dorpjes langs het fietspad en die liggen allemaal een stukje van de rivier af. Ik denk dat dat te maken heeft met overstromingen want een stukje landinwaarts liggen ze wat hoger. We gaan de rivier nog over, over een smalle brug en na nog een stuk fietse komen we in Essertenne, een dorpje van bijna 500 inwoners. Ook hier zie je geen mens op straat en wij rijden naar het kerkje dat op slot zit. Daarnaast staat een klokkentoren waar twee grote klokken in hangen. Ook nog een mooi gemeentehuis maar verders weinig te beleven. Ook geen parkje met een bankje, waar we onze koeken konden opeten.
Daarvandaan rijden we weer terug en als we net over de smalle brug zijn vinden we een mooi bankje in de zon. Na een poosje vertrekken we weer om het laatste stuk naar de camper te fietsen waar we na 38km om 14.40 weer aankomen. Meteen de fietsen achterop de camper gezet en de stoelen naar buiten. Lekker in de zon deze zondagmiddag doorbrengen. Ook drinken we de thee buiten maar als de vijf in de klok komt wordt het donkerder en valt er een spat regen! Dus de stoelen opruimen en naar binnen. Daar smaakt het wijntje net zo lekker als buiten! Er komen weer campers binnen die de lege plaatsen opvullen. Tegen half zeven maakt Bep weer wat lekkers en als ik de vuilnis ga weggooien zie ik dat het weer helemaal vol staat met campers!
Ik kijk Studio Sport en daarna even in de administratie.

1. Dirk Molenaar:
    29 september 2019
    Varen er nog Hollandse bootjes
  2. Bert en Bep Honingh:
    29 september 2019
    Dirk, deze boot heet de Henderika en kwam uit België dacht ik. Geen Nederlandse boten gezien