Grenaa

9 mei 2026 - Grenaa, Denemarken

Zaterdag 9 mei

Gisteravond wilde Bep na Thuis de Voice zien en hebben we de winnaar bij Shownieuws gezien want ik vind er echt niets aan.

Vanmorgen weer prachtig weer na een koude nacht zodat wel even het zoemertje aan moest.

Vandaag dus weer even een stukje verder met de reis en maken de camper klaar voor de volgende trip. Na alle klusjes te hebben gedaan gaan we voor het vuile water aftappen. Om 9.55 vertrekken we en het is 16gr. We rijden naar Als en dan naar Hadsund waar we bij de Lidl boodschappen gaan doen. Als die in de camper liggen gaan we over de brug van het Fjord Mariager. Rijden richting Randers door een mooi golvend landschap waar veel landbouw is en ook wat veeteelt. Stukje door Randers heen en even daar voorbij aan de koffie. We rijden weer verder, weer door heuvelachtig gebied wat erg mooi is en ook veel landbouw. We komen om 12.20 aan op de camping van Grenaa. Ingeschreven bij de receptie waar ik geholpen werd door een aardige jongeman. Dan door de slagboom en even zoeken naar plaats AE 11 waar we moeten gaan staan. Mooie ruime plekken en zetten daar de camper neer. Een achterbuurman komt naar ons toe om te zeggen dat we wel 3m afstand moeten houden van de buren. Maar we hadden bij de receptie al een papier met tekening gekregen hoe wij moesten staan. Als de camper staat gaan we eten en daarna de luifel uit en de fietsen eraf. Ik heb de korte broek reeds aangedaan want het is prachtig weer.

Grenaa heeft 14.500 inwoners en ligt aan het oostelijke puntje van Jutland. Het heeft een veerverbinding met het eiland Anholt en Varburg in Zweden. Hier woonden al mensen in de steentijd. Ook vondsten uit de Romeinse tijd liggen in het Djursland museum. Het werd voor het eerst genoemd in 1231 en kreeg marktrechten in 1445. Het heeft ook een mooi strand.

We lopen naar het strand wat enorm uitgestrekt is, maar het is er fris dus blijven we daar niet lang. We maken er een rustige middag van en genieten van het mooie weer. Ook weer even updaten hoe het met de andere familieleden gaat. Het is heertijk onder de luifel en ik maak nog even een verkenningsronde over deze zeer grote camping met heel veel seizoenplaatsen en ook huisjes. Maar het is niet druk, bij de meeste zijn er geen mensen aanwezig.

Na de thee een wijntje en ik een biertje omdat het zo’n heerlijk weer is. We mogen deze 3 weken toch niet mopperen want regen hebben we bijna niet gehad en overdag veel zon al mocht het  wel een paar graden warmer. Bep gaat om half zeven aan het eten beginnen en ik zit nog buiten aan de administratie te werken.

Ook hier zitten veel vogels die het hoogste lied fluiten, maar ook rovers!

Foto’s

Jouw reactie