Ligny en Barrois

21 september 2020 - Ligny-en-Barrois, Frankrijk

Maandag 21 september

Gisteravond nog sport gekeken en ook gezien dat Winston weer niet bij ons heeft aangebeld!

Vanmorgen weer prachtig weer maar wel fris zodat ik even de kachel heb aangezet om de kou er uit te halen.

Eten, opruimen en de camper weer reisklaar maken. Dan nog het vuile water aftappen en om 9.30 vertrokken we uit Meerssen en het was 17 graden. Nu niet over het bruggetje maar de goede weg genomen naar de A79 die overgaat in de A2.

Door de tunnel in Maastricht en dan rijden we zo België in. Langs de Maas en dan komen we langs Luik waar het behoorlijk druk is. Na een beklimming komen we op de A26 wat wel een beetje saaie weg is maar niet druk. Door het mooie weer zijn de Ardennen natuurlijk ook prachtig. Je kunt wel zien dat het najaar er is want de bomen beginnen te verkleuren.

Op een parkeerplaats drinken we koffie en gaan dan verder op Luxemburg aan.

Daar getankt voor €0,919/liter, dus minder euro’s dan liters!

Daar meteen gegeten en verder. De weg Rondom Metz was druk evenals bij Nancy. Voorbij Toul komen we op de N4 wat ook een vierbaans weg is en erg rustig.

Wel rijden we door een prachtig landschap dat er erg droog uitziet.

Om 15.05 komen we op de camperplaats in Ligny en Barois, na ruim 400km. Het lijkt of er geen plaats is maar een man komt naar ons toe en zegt dat hij over 10 minuten weg gaat. Ze waren in Noorwegen, Zweden en Finland geweest en zijn 4 maanden onderweg geweest en nu naar huis in Bordeaux. Wij dus de camper daar neergezet maar het is wel een krappe bedoening. Er wilde er nog een naast ons komen staan maar dan kon ik het luik niet meer open doen dus ging dat niet door. Voor de thee ben ik even het stadje ingelopenen en naar de VVV gegaan. Daar wat informatie ingewonnen en ik wist dat daar ook een camping was en gevraagd waar die was. De camping was op nog geen 300 meter bij ons vandaan en na de thee zijn we er even naar toe gelopen.

Dat leek ons beter omdat we hier ook morgen nog willen vertoeven.

Dus teruggelopen en met de camper naar de camping gereden. Een vriendelijke mijnheer schreef ons in en wij naar boven gereden omdat het een terrassencamping is. Camper neergezet en de tafel en de stoelen er weer uit en het was al lang weer tijd voor een wijntje.

Mooi uitzicht over de stad en het  is hier niet druk. Het is 19.00 uur als Bep met het eten gaat bemoeien. Ik ruim de tafel en stoelen op want het wordt fris buiten.