Aglou Plage

6 mei 2018 - Tiznit, Marokko

Zondag 6 mei

Vanmorgen bewolkt en gebruik gemaakt van de mooie douches. Heerlijk warm water en uitkijken dat je niet door het putje gespoeld wordt vanwege de krachtige straal. Dan weer de camper rijklaar maken voor de volgende etappe. We hebben geen haast en nog even gepraat met dees en gene en om 9.50 vertrokken van de camping. We hadden bericht gekregen om een correctie toe te passen in het routeboek om om de stad te gaan maar wij gingen prompt de stad door. Gestopt bij een Marjane om nog een kaartje te kopen voor internet maar de goede man had geen kaartjes, kreeg ze morgen weer. Nog wat boodschapjes meegenomen en daar op de parkeerplaats koffie gedronken. Dan weer verder de stad door waar je goed op moet letten want veel brommertjes, fietsen en voetgangers op de weg. Ook het rijbewijs krijg je denk ik als je twee geiten of schapen bij het politiebureau aflevert! Dan naar de de N1 wat een tweebaans weg is en goed te doen is. Wel uitkijken voor de snelheid want ook hier diverse controles door politie waar de spijkermatten klaar liggen voor als je door rijdt! We rijden tot 20km voor Tiznit en gaan een knappe parkeerplaats op om wat te eten. Ook Kees is daar en drinkt een kop koffie met ons mee. Na een half uur gaan we weer op weg en Kees wil achter ons aanrijden. Het landschap verarmd steeeds meer hoe dichter we bij Tiznit komen. Tiznit heeft een ommuurde oude stad met diverse poorten. We rijden er door heen en moeten dan nog 12km naar Aglou Plage dat aan het strand ligt. We zijn om 2 uur op de camping en zijn niet de eerste. We krijgen weer een plaats toegewezen en zetten de camper neer. Ook de rest komt binnen een half uur aan. Dan de stoelen er uit en de dorst gelest. Daarna even nar het winkeltje om brood voor morgen te kopen want we moeten vroeg weg. Ook Nico en Corrie zijn in de winkel en eerst gooit Nico al wat schaaltjes op de grond waarvan er twee stuk zijn. Van Corrie moet hij dt betalen en lopen de trap af. Wij even daarna ook naar beneden en zien Corrie op de grond liggen. Had een trede gemist en was gevallen. Ze zei meteen al dat haar pols was gebroken en inderdaad die zwelde op. Maar Cortie is niet kleinzerig en aan de hand van Nico naar beneden gelopen naar de caravan. Samen met Mirjam naar Tiznit gereden om een foto te laten maken. We lopen daarna naar de boulevard en zien dat er in de toekomst veel bijgebouwd gaat worden, de wegen liggen er al! Ook hier een redelijk strand met een paar Dromedarissen waar je een ritje op kan maken. We blijven even op een bankje zitten en lopen dan weer terug.
Het is al weer tijd voor een wijntje en het is op ons terras 26 graden dus smaakt het wijntje heerlijk.
Bep gaat weer voor het eten zorgen en het wordt frisser buiten dus eten we weer binnen.

1. Diane Honingh:
    6 mei 2018
    O jee.. dat is ook wat voor die mevrouw! Is het gebroken? Zo heb je zomaar iets...
    Jammer dat ze geen kaartje hadden, zo lopen jullie steeds iets mis: van de week de wijn, nu een internetkaartje.
    Fijne avond! X