Bilbao

18 juni 2018 - Bilbao, Spanje

Maandag 18 april

Gisteravond tot dat we naar bed gingen buiten gezeten, heerlijke avond.
Vanmorgen weer met een glimlach opgestaan, strak blauwe lucht en de zon.
Nadat de camper weer van vers water was voorzien om 9.15 vertrokken uit Astorga. Eerst nog even getankt en zouden ook nog wat boodschappen doen maar er was geen parkeerplaats bij de kleine supermarkt. Dus over de N120 richting Léon. We kwamen veel pelgrims tegen, met de fiets of gewoon wandelend, op weg naar Santiago de Compostello. Ik heb bewondering voor de mensen die dat kunnen opbrengen! Even voor Léon boodschappen gedaan bij de Dio. Verderop komen we op de snelweg en dan zijn daar geen supermarkten. Bij Léon de snelweg A231 op en stoppen bij het eerste tankstation om koffie te drinken. Onze ervaring is dat er heel weinig parkeerplaatsen zijn om even te stoppen, vandaar. Na de koffie weer verder en rijden over een hoogvlakte, die varieert tussen de 750 en 850 meter hoogte. Veel landbouw in deze streek en weinig bebouwing of dorpen. We slaan af naar de A67 richting Santander. We zien "de Picos Europa" aan onze linkerzijde met nog sneeuw op de bergen. Het landschap veranderd, het wordt heuvelachtig en ook de temperatuur daalt! Ook door diverse tunnels en de temperatuur wordt 17graden! We eten  om even over één en gaan verder over de A67. De bergen worden wat hoger dus flink stijgen en dalen. Even voor Santander naar de A8 richting Bilbao. Op deze weg begint het wat te miezeren. Om 15.15 komen we aan op de camperplaats in Bilbao. Boven op een berg met een prachtig uitzicht over de stad Bilbao. Als de camper staat, gaan de stoelen er uit en gaan we buiten thee drinken. Daarna maak ik nog een ronde en zie dat er geen douches zijn, wel WC maar dan moet je de sleutel halen. Jammergenoeg begint het weer te miezeren en gaan wij naar binnen. De temperatuur is ruim 20 graden dus dat valt wel mee. Tegen zevenen gaat Bep aan het eten beginnen. We eten binnen want het miezert nog steeds. We zetten de boiler aan en eerst ik en daarna Bep onder de douche!

1. Diane Honingh:
    18 juni 2018
    Alweer douchen in de camper. Pas maar op mam, straks gebruikt ie nooit meer de douches van de camperplaats/camping!!
  2. Bernadette Seevinck:
    19 juni 2018
    Goh, jullie zijn alweer in Noord- Spanje. Heel wat km's elke dag. En ik zie het landschap in helder groen veranderen.
    Dadelijk de Pyrneëen over. Dat wordt nog wat.
    Al zin in thuis in eigen bed en tompouce en rookworst van de Hema?
    Nog veel terugreis plezier! hartelijke groet. Bernadette.