La Carlota

22 april 2018 - La Carlota, Spanje

Zondag 22 april

Gisteravond had Bep geen zin in Skip Bo, dus een nieuw spel. Regenwormen gedaan die ik twee keer verloor.
Vannacht een klein regenbuitje (vandaar die regenwormen?) met Saharazand om al vast te wennen, maar vanmorgen half bewolkt met af en toe de zon.
Er zijn mensen die vrienden van elkaar zijn en deze reis maken. Ook 8 stellen die al eerder met elkaar reizen hebben gemaakt en die elkaar dus al kennen. Wij kennen alleen de namen van de mensen waar we bij de introductiedag bij gezeten hebben, maar van de rest dat komt vanzelf.
Deze dag is vanmiddag om 5 uur een breaving over de rit van morgen en vanavond om 7 uur een diner.
Zo komen er af en toe wat mensen een praatje maken en één stel hebben hun huis verkocht en zijn eind december met busje en caravan vertrokken naar Portugal en gaan nu met de groep mee naar Marokko. Willen twee jaar rondtrekken en dan wel verder zien.
Het weer is heerlijk en vertoeven buiten onder de luifel. We hebben zelf geen programma dus is er tijd om te lezen, zelfs ik ben in het boek van Tineke begonnen!
Om 5 uur dus de breaving met alle informatie en ook over de route van morgen. Daarna nog een glaasje bubbels en we hebben nog een klein half uur voor het diner.
Dan even omkleden voor het welkoms diner en lopen gezamenlijk op met de buren.
We zitten  gezellig met veel Brabanders dus Bep voelt zich aardig thuis. Het eten is prima en ook de wijn smaakt heerlijk. Als alles op is worden we gewaarschuwd dat er een onweersbui op komst is dus de mannen gaan terug naar hun voertuig om de luiken en ramen te sluiten. Achteraf valt het mee, de bui trekt over maar zou wel lekker zijn om het Saharazand er af te spoelen!

1. Diane Honingh:
    22 april 2018
    Ik zie het al op de foto: ons moeder is in haar nopjes!
  2. Tineke:
    24 april 2018