Moulay Bousselham

26 april 2018 - Moulay Bousselham, Marokko

Donderdag 26 april

Gisteravond kwamen de achterblijvers om half tien aan, het was pikkedonker op de camping waar alleen bij het sanitaire gebouw licht brand. Wim, de reisleider had afgesproken als hij op een fluitje zou  blazen wij naar de poort gaan om hun te verwelkomen. Carl, de assistent reisleider, was met de vrouw van Wim achtergebleven in Tanger om de vier op te vangen en te begeleiden naar de camping. Onderweg hadden zij gegeten en waren verrast bij aankomst. Met elkaar ze geholpen om hun te installeren met het op de plaats zetten van hun caravan. Wij waren om half elf binnen en hebben er een wijntje op gedronken.
Vanmorgen even wennen aan het tijdsverschil, maar mooi weer de zon schijnt. Er wordt gezamenlijk brood gehaald en het is om 9.50 verzamelen bij de parasol! Gezamenlijk naar het strand waar de bootjes klaarliggen voor de boottocht. 5 man in een bootje en wij zitten met zes! We varen de Lagune in en de stuurman/kapitein wijst ons op de vogels die we zien. Niet spectaculair want veel van die vogels zitten ook bij ons. Wel veel ooievaars maar ook heel veel krabbetjes die op het drooggevallen stukken zand heen en weer rennen. Ook veel vrouwen die tot 20 cm in de blubber naar kokkels lopen zoeken. We stoppen nog bij twee eilandjes en stappen daar uit om door de kijker op een statief te kijken naar vogels. Na anderhalf uur gaan we weer terug en komen na twee uur varen weer bij het strand. Het is dar een drukte van belang want op het strand wordt de vis schoongemaakt en verhandeld. Veel kleine vissen maar ook roggen, een kleine haai, een zeepaling en wat kreeften en nog veel meer dat ik niet weet wat het is.
We lopen terug en kopen nog een rond brood voor 14 cent en een kaartje voor internet. Het is inmiddels prachtig weer geworden en zijn na het eten lekker in het zonnetje gaan zitten. Ik ben nog op verkenning naar het dorp gegaan en boven aangekomen had ik een prachtig uitzicht over de lagune. Dan weer rustig naar beneden en een "mannetje" had al bij diverse mensen van onze groep de schotel nagekeken en hadden beeld op Astra 1. Het "mannetje" ook bij ons gekeken en ook beeld op Astra 1. Het was een goede dag voor het "mannetje" want had vandaag 5 klanten gehad! Dan na de thee de breaving bij "de parasol" over de reisdag van morgen. Om 7 uur hadden we weer een diner in het restaurant. Soep of salade en Tajine vis of kip! Alle twee niet mijn favoriet maar ja je moet wat. Erg gezellig, fruit en muntthee na en om 21.00 weer terug in de camper.