Saint Livière

14 april 2018 - Éclaron-Braucourt-Sainte-Livière, Frankrijk

Zaterdag 14 april.

Na een weekje voor de deur te hebben gestaan was het dan zo ver dat we op reis gaan.
Uitgezwaaid door de buren die wakker waren en om 8.50 vertrokken. Het was 11 graden en windstil dus mooi weer om te rijden.
Naar de Ring en dan de A2 naar het zuiden. De A2 was behoorlijk druk en bij Eindhoven brak de zon door en werd het 15 graden. Ook diverse aspergevelden waarvan er op één geoogst werd. Door de tunnel bij Maastricht en even daar voorbij gestopt bij "de Knuvelkes" om koffie te drinken en een broodje te eten. Om 12 uur reden we België in, stukje langs de Maas en om Luik heen richting Luxemburg. Dit keer was het mooi weer en dan zijn de Ardennen ook prachtig. Hier is de natuur wat verder dan bij ons in Waterland. Mooie rustige weg en de eerste pomp in Luxemburg genomen om te tanken. En dat kan daar nog steeds goedkoop, 1,065/L! We zouden daar ook nog koffie drinken maar de parkeerplaats was vol net zoals de volgende parkeerplaats! De grens met Frankrijk om 14.20 gepasseerd en even daarna op een parkeerplaats wat gegeten en gedronken.
In Luxemburg was het ook erg druk net zoals de weg naar Metz. Naar Nancy en bij Toul niet de tolweg genomen maar de N4 naar Troyes. Even voorbij St. Dizier naar Saint Livière waar we op de camperplaats gingen staan, het was 19 graden! We waren er om 5 uur en het spatterde wat. Camper neergezet en het was tijd voor een wijntje. Er zijn hier 19 plaatsen en daar zijn er nu 9 van bezet. Mooie plaatsen met voorzieningen en er komen nog na het eten campers binnen.
Vandaag 674km gereden

1. Diane Honingh:
    14 april 2018
    Zo... het is begonnen! Slaap lekker vanavond, de eerste nacht weer in je huisje op wielen. Dikke kus
  2. Marije:
    Aardig eindje op weg!
    Hier bleef het grijs en voor mij koud. Om 17 uur een zwak zonnetje, wel tijd voor een wijntje.
    Bij Nimo ‘ Bo en Tom’ gescoord. Toen ik vertelde dat schrijfster mijn voormalig buurmeisje was, zei verkoopster meteen iets over vader die het boek gepromoot had! Uit Broek zei ze, maar ik zei ‘trots’ nee Uitdam! Geen cadeaupapier, ga het eerst zelf lezen. Slaap lekker straks!