Naar Raalte

6 oktober 2023 - Raalte, Nederland

Vrijdag 6 oktober

Terwijl ik gisteravond de fietsen er op zette heb ik nog een praatje met m’n 81 jarige buurman gemaakt.

Heeft ook veel reizen gemaakt en gaat nu Nederland niet meer uit. Ook zijn 82 jarije vrouw wil niet zo ver weg meer.

Maar helemaal vergeten dat Ajax vroeg moest spelen zodat ik er door Diane op attent werd gemaakt dat ze 10 min. voor tijd het niet eens was met de wissels van Steijn.

Het werd 1-1 en later, wat ik niet gezien heb, won AZ van Legio Warschau.

Vanmorgen fris buiten door de wind maar wel een zonnetje. Even later valt er wat regen maar heeft weinig betekenis. We drinken eerst koffie en gaan dan met de camper naar de verzorgingsplaats en als alle handelingen zijn gebeurd gaan we om 10.10 op weg naar Raalte. Daar zijn we al geweest maar Bep wilde nog naar een stad met veel winkels. We wisten wat er was en niet te ver weg. Om 11 uur waren we op de camperplaats en ik de fietsen er af gehaald en meteen naar Raalte gefietst wat slechts 2km is.

Daar diverse winkels van binnen en buiten bekeken en om 12.30 weer terug gefietst naar de camper. Eerst gegeten en ik nog een rondje via de knooppunten samengesteld.

We rijden naar Mariënheem en dan verder naar Haarle. Heel veel mooie huizen en boerderijen met geiten, varkens, kippen of paarden, voor ieder wat wils.

Er is best veel wind maar hier heb je de luwte van bosjes en boerderijen.

We komen in Heeten en rijden verder naar Raalte. Als we daar zijn is het tegen vieren en besluiten om in de camper thee te gaan drinken. Als we daar na ruim 30km zijn gearriveerd zet ik de fietsen meteen achterop de camper en Bep zet thee.

Ook nemen we nog een wijntje voor het eten.

Na het eten Bep afwassen en ik de vuilnis wegbrengen.

Als ik naar voren loop is er nog een hele grote machine een gewas aan het oogsten en nog wel in het donker!

1. Diane Honingh:
    6 oktober 2023
    Oooo, leuk mam… veel winkels!