Bep jarig 🇳🇱

14 juni 2022 - Salles, Frankrijk

Dinsdag 14 juni.     Bep jarig 🇳🇱

Gisteravond tot kwart voor twaalf buiten blijven zitten want het was heerlijk buiten.

Aardig afgekoeld en geen wind en volle maan als ik het goed heb!

Bep had vanmorgen al vroeg berichten en daarom zat om 8 uur de was in de wasmachine hier op de camping aanwezig.

Nog vele berichten van familie en vrienden terwijl we zaten te ontbijten.

Ik nog wat extra waslijnen gemaakt zodat alle was kon hangen.

Onderwijl ben ik op de fiets naar de Carrefour gegaan om brood en gebak te halen.

Maar voor de koffie, ik met twee fietsen naar het adres gegaan wat me was opgegeven.

Kon het eerst niet vinden want op die plaats was helmaal geen fietsenwinkel.

Ik aan een oudere dame gevraagd en moest een klein steegje door naar achteren en daar zou het zijn.

Dat gedaan en kwam in een steegje dat vol stond met motormaaiers, klein en groot. Er zat een man, van ongeveer 50 jaar, aan een motormaaier te sleutelen en vroeg wat ik kwam doen.

Ik uitgelegd dat ik een lekke band heb en graag een nieuwe binnen en buitenband wil hebben.

Hij zijn rommelwerkplaats in en zoeken en schudde met zijn hoofd. Ik zag m’n geest al dwalen!

Nog een ander schuurtje in en terwijl hij daar was zag ik een stapeltje nieuwe banden onder een kleedje liggen en zo te zien was er ook een band voor mij bij.

Hij gekeken en ja, dat was er één. Ook vond hij een binnenband op een plank en wilde mij die meegeven. Gevraagd of hij dat niet kon doen. Dat kon hij maar had vandaag geen tijd, morgen om 11 uur zou die klaar zijn. Ik opgelucht weer naar de camper gereden.

Dan aan de koffie met gebak en er waren al enkele dingen droog want het is weer mooi weer met een klein windje.

Om half twaalf is het bed al weer opgeschud en liggen de andere dingen weer in de kast. Alleen een handwasje hangt nu nog aan de lijn.

Dan komt er nog een stel met ons praten die onze camper mooi vinden. Hebben een rondreis met de ACSi achter de rug en zijn nu aan het uitrusten. Hem beviel het goed maar zij wat minder. Dus komen onze reizen met de ACSi ook ter sprake.

Dan is er even rust, wat lezen en schrijven, voordat we eten gaan.

Ook vandaag is het weer heet, 35 graden onder de luifel.

Na de afwas ga ik nog even het dorp in, naar de kerk maar ook deze is op slot.

Fiets terug, via de Tourist Info, die ook weinig wisten te vertellen over Salles, en ga naar de heerlijke koele Carrefour. Ons drinkwater is bijna op en koop weer een grote fles van 6 liter voor €2,50. Had in Spanje een fles drinkwater gekocht van 8 liter voor 72 cent!

We kopen dat omdat er soms veel chloor in het drinkwater zit. Alleen om te drinken, thee en koffie zetten wij gewoon van het water wat voorhanden is.

Ook neem ik eten mee voor vanavond en ook de biervoorraad is aan het slinken en moet  aangevuld worden!

Dan ga ik nog even afkoelen in het zwembad waar bijna niemand is.

De rest van de middag niet teveel bewegen omdat het daarvoor veel te heet is, 38graden onder de luifel!

We drinken nog wat op de verjaardag van Bep en die heeft vele felicitaties gehad via allerlei media. Zij wil ook in dit blog iedereen daarvoor bedanken.

De lucht verslechterd iets en we krijgen een paar druppels regen maar daar houdt het mee op

Het restaurant is gesloten en ook afhaal is er niet bij, alleen in het weekend.

Voor het eten bellen er nog enkele mensen die Bep willen feliciteren.

We gaan laat eten als de temperatuur wat gedaald is.

Als ik klaar ben met de afwas is het half tien en staat Nederland met 2-1 voor tegen Wales

1. Yvonne Kwakman:
    14 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
  2. Dirk Molenaar:
    15 juni 2022
    Nog gefeliciteerd met Bep haar verjaardag
  3. Imke en Cees:
    15 juni 2022