Conil de la Frontera

10 mei 2023 - Conil de la Frontera, Spanje

Woensdag 10 mei

Gisteravond dus de hele avond buiten gezeten. Ik op de iPad Real Madrid-Manchester City gekeken. Volgens mij had dat de finale moeten worden want dat zijn de twee besten elftallen van Europa met Real meer ervaring en klasse. Het werd 1-1 en volgende week de beslissing. Nog een uurtje buiten gezeten want binnen was het ook warm en kon het even afkoelen.

Vanmorgen weer prachtig weer en zien we twee Nederlandse zeilboten vertrekken.

Ook zie ik op NU.NL dat volgens de verwachting Mia en Dion niet zijn doorgedrongen tot de finale van het Songfestival. Maar ik vind het niet vreemd want ze bakten er weinig van.

Als de camper weer rijklaar is vertrekken we om 9.45 uit Gibraltar. Het eerste stuk is druk naar de A7 toe. Ook die is druk maar als hij overgaat naar de N340 wordt het rustiger. Ze zijn met het eerste stuk bezig om die ook 4 baans te maken. Moeten twee “collen” over van 320m en 330m, waar je wel goed de zee kunt zien.

We komen in Tarifa waar we al eens geweest zijn in 2018 met onze reis naar Marokko met de groepsreis van de ACSI. We zijn daar toen overgevaren naar Tanger.

Nu rijden we door en komen in een file omdat er een ongeluk is gebeurd. Waar die politie allemaal zo snel vandaan zijn gekomen weet ik niet maar ze waren met drie auto’s en twee motoren. Zag er niet goed uit maar om de beurt het ongeluk passeren.

Eindelijk vinden we een parkeerplaats om koffie te drinken bij een restaurant dat helemaal leeg stond.

Na nog een klein stukje rijden komen we op de camping aan in Conil de la Frontera. Zwager en schoonzus hebben hier twee keer gestaan en hadden er goede verhalen over.

Leuke receptioniste, konden zelf de plaats uitzoeken op deze grote camping. Het is vrij rustig dus plaats genoeg. We zetten de camper op een mooie plaats tussen de bloeiende Oleanders. Installeren ons, luifel, kleed, tafel en stoelen er uit en dan gaan we eten.

Na eten Bep een wasje en ik de fietsen er af. Rest van de middag doen we rustig aan want het is behoorlijk warm vandaag, 30 graden.

Dan nog wat drinken als al lang de 5 in de klok zit!

We eten pas laat en dat komt omdat het buiten nog heerlijk is.

1. Tom:
    11 mei 2023
    Dat had inderdaad de finale moeten zijn! Twee teams die geweldig goed kunnen voetballen. Ik had ondertussen op mijn telefoon even het songfestival van NL gekeken, wat een aanfluiting was dat zeg 😂. Enorm slecht