Dagje werkzaamheden

5 mei 2023 - Beas de Granada, Spanje

Vrijdag 5 mei  Bevrijdingsdag

Gisteravond T V gekeken op de IPad. Ik heb voor 2 euro internet gekocht en dat is een week geldig.

Ik had het plan om vandaag naar Granada te gaan maar Bep had er niet zoveel zin in. We zijn er 11 jaar geleden ook al geweest en om de hele dag in Granada rond te slenteren!

Je kunt hier met de bus naar Granada, 18km, maar terug gaat hij half 2 en daarna om 18.00 uur, ben je kwart voor 7 weer terug. Als er nog een bus tussen was geweest hadden we het wel gedaan. Dus wordt het vandaag een huishouddag.

Ik eerst brood gehaald en buiten gegeten al was het nog fris, 15 graden! Daarna een muntje gehaald voor de wasmachine. Ik water bijvullen en Bep de was in de machine gestopt. En net voor de koffie is het klaar en kan Bep het ophangen.

Ze zijn dus bezig het zwembad te slopen en hopen half juni weer een groter zwembad te hebben. Vanmorgen kwam er een vrachtwagen met een zware kraan erop en die tilde het zwembad eruit. En dan verslepen de klucht op, steeds de vrachtwagen een stukje achteruit en dan hem weer een stukje omhoog slepen, net zolang hij op de plaats van bestemming lag.

We hadden inmiddels Nederlandse buren gekregen, een stel uit Dronten en een jong stel, even over de 50, uit Wolvega. Hadden de camper van zijn ouders mee en maakte een reis van 3 weken door Spanje en hoopte zo veel hoogtepunten te bezoeken, morgen naar Granada. Leuk mee gepraat, had ook in Militaire Dienst gezeten, dus gesprekstof genoeg. Ook even de wereldproblematiek besproken en tot de conclusie gekomen dat we die niet één, twee drie konden oplossen.

Door dat praten aten we wat laat maar we moeten niets vandaag want het bed is al weer opgeschud en de rest ligt opgevouwen in de kast.

Gisteren hadden we de halve Europese Unie hier op dit Terras, Duitsers, Fransen, Zwitsers, Tsjechen, Spanjaarden en Nederlanders. Nu hebben de Nederlanders de overhand.

Gisteravond ging het niet goed met de foto’s uploaden. Het duurde en het duurde maar vanmorgen zag ik dat het goed gekomen was. Hier erg traag internet, denk dat dat de oorzaak is. Ook nog een rectificatie, bij dodenherdenking wordt niet “The last post” geblazen maar “de Taptoe”.

We drinken thee en dan gaan we douchen voordat de meute straks terug komt met de bus uit Granada.

We nemen nog een glaasje op de Bevrijdingsdag en krijgen berichten dat enkele familieleden dat ook doen.

We eten buiten want het is nog heerlijk. Vanmiddag was het 34 graden maar onder de luifel goed uit te houden. Na het eten de afwas (even vermelden dat ik nu de afwas gedaan heb!) en als alles weer opgeruimd is, nog eenpoosje buiten gezeten

1. Tom:
    5 mei 2023
    Wat een genot zeg, 34 graden! Gelukkig is het uit te houden en niet ondragelijk heet 🤣. Hier was het redelijk weer, in de middag harde regen en wat onweer maar een prachtige avond!
  2. Diane Honingh:
    5 mei 2023
    Het was inderdaad een prachtige avond. Fijn voor alle mensen die op een festival zijn (jullie kleindochter natuurlijk….)
    Wat een heerlijk weer hebben jullie. Het zou zo fijn zijn als het hier ook een beetje vaster weer zou worden. En dan niet iedere dag regen, maar gewoon rustig voorjaarsweer.