Evoramonte

20 mei 2023 - Évoramonte, Portugal

Zaterdag 20 mei

Gisteravond TV gekeken op uitzending gemist vanwege het tijdsverschil

Vanmorgen weer mooi weer, zo’n 17 graden

We hebben besloten om vandaag weer verder te gaan en maken de camper rijklaar.

Eerst nog betalen en om 9.15 rijden we weg uit Beja. Maar eerst nog even aan bij de Lidl voor wat boodschappen.

Dan nemen we de IP 2 de weg richting Evora. Onderweg veel kurkeiken en olijfbomen want anders groeit hier niet zoveel. Veel geel grasland dat er dor en droog uitziet. Maar toch ook een koppel koeien met kalfjes die zich dik moeten eten van het schrale gras/hooi. Onderweg ook nog koffie gedronken op een Parkeerplaats!

Maar hoe dichter we bij Evora komen hoe meer fruitbomen en ook wat graansoorten.

Moeten een stukje door de buitenwijken van Evora. In Evora zijn we al twee keer geweest dus rijden we door.

Verder over de IP 2 en niet over de tolweg. We komen langs Evoramonte waar we naar het kasteel zouden rijden. Maar zo’n steile, smalle weg naar boven dus besloten om het kasteel van beneden af maar te bewonderen en de laatste paar km (4) door te rijden naar de camping.

Daar aangekomen (12 uur) en ons ingeschreven bij een vrouw die Engels spreekt en met een Nederlandse man is getrouwd. Mogen een plaatsje uitzoeken en zetten de camper neer en installeren de boel.

Naast ons komt meteen een Nederlander staan die net na ons is binnengekomen.

We gaan eten en daarna lekker buiten zitten. Het was bewolkt geworden en de temperatuur kwam niet boven de 22graden. Na de middag blinkt hij wat meer door en is het heerlijk.

Mooie plek, dus we blijven een paar dagen om ons op te laden voor de komende weken.

De middag brengen we in ontspannen houding aan.

Ik ga nog wel even op verkenning en zie dat alles er goed uit ziet.

Het is de hele dag bewolkt met een zonnetje dat er net niet doorheen komt, maar de temperatuur is lekker.

Na het eten niet meer buiten zitten want het is al laat en wordt frisser.

1. Tom:
    20 mei 2023
    Jemig wat veel Nederlanders komen jullie tegen! Minder fijn dat het bewolkt is bij jullie, maar alsnog gelukkig wel een goede temperatuur!
  2. Diane Honingh:
    21 mei 2023
    Wat zou dat toch zijn dat mensen dan naast je moeten staan. Ik neem aan dat er plek zat is. Ik snap dat nooit zo.
  3. Dirk en Janny Posch:
    23 mei 2023
    Goede morgen vanuit een koud Nederland 15 graden nu .nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag .
    Een fijne vakantie verder groeten van Dirk en Janny Posch