Fietsen en een lekke band!

13 juni 2022 - Salles, Frankrijk

Maandag 13 juni

Na de afwas gisteravond nog een tijdje buiten gezeten tot het begon te regenen.

Eerst nog onder de luifel blijven zitten maar om 10 uur toch maar naar binnen gegaan.

Daar nog een potje scrabbel gedaan dat Bep won dus nu één punt voor staat.

Vannacht ook nog een bui gehad maar vanmorgen weer mooi weer en we hebben eerst nog schaduw van de bomen en later van de luifel.

Eerst nog wat schoonmaakwerkzaamheden in en om de camper voordat we aan de koffie gaan.

Na de koffie gaan we naar de supermarkt, Carrefour, een hele grote winkel waar van alles te koop is, 100 meter van de camping.

Met de fiets, dan kunnen we veel meenemen. Enorme winkel, had ook nog wat moertjes nodig, en rustig aan de boodschappen bij elkaar gezocht.Maar je kunt wel merken dat de boodschappen, net als de brandstof, in Spanje een stuk goedkoper zijn.

Terug naar de camper en alles weer een plaatsje gevonden.

We eten lekker buiten en ik heb een fietstochtje op het programma staan.

Hier zijn mooie fietspaden over een oude spoorweg die ze geasfalteerd hebben, prachtig!

We fietsen naar Belin Beliet, een dorpje verder op met 3700 inwoners.

Wilde daar wat gaan drinken en dan weer terug rijden.

In het dorp waren werkzaamheden, ik denk een nieuw riool.

Dus de wegen waren open geweest en opgevuld met grind. Daar moesten we dus langs en overheen en ja….. Bep kreeg een lekke band!

Wat nu, gekeken of er een fietsenmaker in het dorp was maar dat was er niet.

Ik had wel een paar spuitbusjes mee die het lek meteen zou dichten. Nou niet dus, een hoop troep er naast en alles zat er onder! Werkt dus niet!

Dus zat er niet anders op dan om het stuk van 11km terug te lopen.

Bep haar accu er uit gehaald en Bep mijn fiets. Die wilde niet alleen naar de camping, wilde bij mij in de buurt blijven.

Ik af en toe een stukje fietsen op mijn anti plof banden, dan weer een stukje lopen en dan weer de fiets een stuk meegenomen met mijn fiets en dan weer terug fietsen om Bep op te halen.

Het is jammer dat mijn bagagedrager maar 25kg mag hebben en dat weegt mijn Beppie niet!

We kwamen kwart over vijf weer op de camping. Ik naar de receptie of hier een fietsenwinkel is. Die is er maar is op maandag gesloten, dus morgen er maar heen.

Eerst douchen om het zweet van het lijf te wassen, Bep ook en daarna onder de luifel wat drinken want daar waren we wel aan toe.

Het was ook nog warm vandaag, toen we terug kwamen was het 39graden in de camper.

Maar eerst  belt dochter Tineke en terwijl we die aan de lijn hebben, een FaceTime gesprek met de familie uit Marken.

Vandaag dus weinig foto’s!

Het is al acht uur als Bep wat gaat klaarmaken om te eten en ik weet een leuk cadeau voor morgen als ze jarig is, een nieuwe binnen en buiten band!

1. Klaas en Luutje:
    14 juni 2022
    Dat ging niet helemaal lekker Bert.
    Plak spullen in de tas?
  2. Dirk van Geemen:
    14 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd (met) Bep.
    Wat leuk om te lezen dat bij jullie de spuitbus ook geen stuk gereden band maakt.
    Succes vandaag met het uitzoeken van Bep haar kado.
  3. Pier Klok:
    Hallo Bep en Bert,
    Bep van harte gefeliciteerd met je 72ste verjaardag! Welkom bij de club van 1950.
    Wat goed van jou Bert, dat zo'n nuttig hulpcadeautje voor Bep bedacht hebt.
    We snappen, dat jullie het hete Spanje ontvlucht zijn. Maak er een mooie dag van. Groetjes van Els en Pier.
  4. Tineke:
    14 juni 2022
    Wat ben je toch een romanticus...
  5. Kees en Ria:
    14 juni 2022
    Hey Bep van harte gefeliciteerd. Morgen weer fietsen!!!!
    Fijne avond…