Ittervoort

12 oktober 2022 - Thorn, Nederland

Woensdag 12 oktober

Gisteravond nog flarden van de voetbalwedstrijd PSG-Benfica gezien, het werd 1-1 doordat elke partij een strafschop benutte. We zouden scrabbelen maar de TV won het!

Vanmorgen ook mist in Nomexy. Ook best koud want het was slechts 11 graden in de camper. Dus de gaskachel aan, die na een kwartier er mee ophield. De gasfles was leeg! Hij had het toch al lang uitgehouden omdat deze nog maar voor 1/3 vol zat. Dus de herfstkleren aangetrokken, lange broek en polo met lange mouwen! De korte broek voor het eerst niet aangetrokken deze reis! Nadat de fles verwisseld was kon de kachel weer aan en maakte het heerlijk warm.

De camper weer rijklaar maken voor de volgende trip naar ons vaderland. Nog afscheid genomen van de Franse vrouw die behulpzaam was met het in en uit checken. We vertrokken om 9.10 en het was 7 graden. Toen we zo’n 40 km op weg waren trok de mist op en werd het prachtig weer. Voorbij Nancy, Metz en even voor Luxemburg koffie drinken. We dachten dat het bij het tanken wel druk zou zijn en dan duurde het nog een tijd voor we koffie kregen. Even voor Metz hing een matrix bord dat er een tankstation open was voorbij Metz. Daar stond dus een rij vrachtwagens en luxe wagens!

We rijden om 11.15 Luxemburg in en even daarna tanken. Helemaal niet druk er waren nog pompen onbezet. De tank vol gegooid voor €2,08/L. Luxemburg was altijd het goedkoopste land wat brandstof betreft maar nu niet meer, Frankrijk en Spanje zijn veel goedkoper! Maar dan kunnen we alvast wennen voor als we in Nederland zijn.

Luxemburg door, waar wegwerkzaamheden waren, en komen om 11.45 België in. Eerst ook druk maar als we de afslag Luik hebben gehad dan wordt het rustig door de prachtige Ardennen met die prachtige herfstkleuren van de bomen. Bij Houffalise is een parkeerplaats waar we gaan eten. Ook hier prachtig weer. Dan het laatste stuk om Luik heen waar het erg druk is. Als we langs de Maas rijden is het redelijk rustig. Om 14.30 zijn we weer in het vaderland en het is 18 graden en prachtig weer. Voorbij de tunnel door Maastricht wordt het ook weer druk, ja we zijn weer in Nederland.

Als het 15.15 is komen we op de camperplaats in Ittenvoort aan. Ontvangen door de eigenaar met een vriendelijk praatje en verteld hoe en waar alles moet gebeuren. Ook vertelt hij dat de stroom €2,50 duurder is geworden vanwege de gestegen energieprijzen.

Als de camper staat gaan we een kop thee drinken. Een bezoek aan Ittervoort zit er niet in, het is een kleine kilometer lopen en daar hebben we geen zin in.

Ik maak nog gebruik van de douche die hier ook aanwezig is, Bep gaat  in haar eigen douche, morgen,  in Uitdam!

We nemen een wijntje en Bep gaat het eten maken en vanavond, ook al vroeg, Napoli-Ajax en kijken of het niet zo’n blamage wordt al in de Johan Cruijff Arena, vorige week.

Net gekeken en het is niet zo’n blamage geworden als vorige week. Maar Ajax is gewoon een maatje te klein en ik weet ook niet of ze weer gaan meetellen met deze selectie en trainer, we zullen het zien. Net toen het nog spannend begon te worden na de penalty van Bergwijn maakte Blind een enorme fout en werd het 4-2, einde oefening. Eerst Napels zien en dan sterven zeggen ze,  Ajax is niet gestorven maar met een doelsaldo van 10 tegen en 3 voor, wel afgegaan voor Europa. Morgen naar huis!

1. Diane Honingh:
    12 oktober 2022