Nomexy

11 oktober 2022 - Nomexy, Frankrijk

Dinsdag 11 oktober

Gisteravond wat TV gekeken en toen we naar bed gingen verlichtte de maan de camperplaats waar wij alleen op staan.

We waren vroeg op vanmorgen en het is mistig als ik door de ramen kijk.

Dan gaan we ons weer opmaken voor de volgende trip die langer zal zijn dan de vorige.

We vertrekken om 9 uur uit Trept en het is nog wat mistig. We komen op de D1075 en rijden via Pont d’Ain naar Bourg en Bresse. Onderweg de Rhône en de Ain overgegaan. Ook trok de mist wat op. Koffie drinken even voor Lons le Saunier. Hier werd het weer mistig maar verderop naar Besançon weer helder en een prachtige omgeving. We zijn veel tankstations gepasseerd en de meeste hadden geen brandstof meer. Alleen de tankstations van Avia hadden zeker een voorraad want daar was nog wel brandstof te krijgen. Alleen moet je wel geduld hebben want je staat dan zo maar een kwartier, half uur in de file om aan de beurt te komen. Ze hadden er ook een verkeersregelaar bij gezet om alles in goede banen te leiden.

Dan de N57 naar Vesoul waar we op de eerste mooie parkeerplaats gaan eten. Richting Epinal en even daar voorbij komen we in Nomexy waar een camperplaats is. Komen daar om 15.15 aan (19graden) en als we via de automaat betaald hebben gaat de slagboom open en kunnen wij een plaats uitzoeken. Hier zijn 10 plaatsen met alle voorzieningen, op asfalt met gras tussen de plaatsen, perfect. Camper neergezet en geïnstalleerd. Ik nog een praatje gemaakt met een Nederlander, natuurlijk over het tanken onderweg. Ook hij heeft nog genoeg brandstof om Luxemburg te halen. (Zal wel druk zijn daar!)

Het is ruim één kilometer lopen naar het centrum van Nomexy en dat is me nu te ver.

Nomexy heeft 2150 inwoners en ligt aan de Moezel. Ook loopt hier het Canal l’Est waar je langs kunt fietsen zei de Nederlandse buurman.

De zon schijnt wel maar nog door de bomen en we halen de stoelen er niet uit en gaan binnen thee drinken, de eerste keer geloof ik. We hebben deze reis één keer ‘s middags regen gehad en toen waren we nog aan het fietsen ook! Wel ‘s nachts enkele keren regen gehad maar dat vinden wij prachtig, ook goed voor de boeren en de natuur.

Het wijntje smaakt ook goed in de camper.

Als Bep het eten gaat maken wordt het al een beetje donker. Het is goed dat het hier verlicht is anders zou ik na het eten de vuilnisbak niet meer kunnen vinden!

1. Diane Honingh:
    11 oktober 2022
    Goeie camperplaats! Asfalt altijd prettig om hem netjes recht te zetten.
    Nog maar 2 nachtjes….